صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پرونده قضایی علیه دو فرد با اصالت چینی در آمریکا به اتهام دزدی اسرار تجاری شرکت جنرال الکتریک
پرونده قضایی علیه دو فرد با اصالت چینی در آمریکا به اتهام دزدی اسرار تجاری شرکت جنرال الکتریک

پرونده قضایی علیه دو فرد با اصالت چینی در آمریکا به اتهام دزدی اسرار تجاری شرکت جنرال الکتریک

بر اساس یک کیفرخواست صادره از سوی وزارت دادگستری آمریکا، یک مهندس سابق شرکت جنرال الکتریک و یک تاجر چینی متهم به جاسوسی اقتصادی و دسیسه چینی برای دزدی اسرار تجاری این شرکت آمریکایی به نفع چین شده‌اند.

جنرال الکتریک

به‌ گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ‌ایسنا،  خبرگزاری رویترز اعلام کرد، این کیفرخواست علیه یک مهندس سابق شرکت جنرال الکتریک به نام “شیائوکینگ ژنگ ” و یک تاجر چینی به نام “ژائوشی ژانگ”  مطرح شده است. در ماه اوت گذشته “ژنگ” ابتدا در رابطه با دزدی متهم شده بود.

این نخستین بار است که دولت آمریکا رسما اعلام کرده که این دسیسه به هدف سود رساندن به چین اجرا شده است و دولت چین نیز به “ارائه حمایت‌های مالی و حمایت های دیگر” پرداخته است.

بر طبق این کیفر خواست ، “ژنگ” اطلاعات مربوط به یک تکنولوژی توربین متعلق به شرکت جنرال الکتریک را دزدیده و آنها را در فایل‌های کامپیوترش رمزنگاری کرده و سپس به صورت محرمانه آنها را در قالب یک فایل عکس دیجیتال از “غروب خورشید” جاسازی کرده است و این عکس را به ایمیل شخصی خود ارسال کرده است.

ژنگ که ۵۶ سال سن دارد، روز سه‌شنبه اقرار به بی گناهی کرده و در حال‌ حاضر با قید وثیقه آزاد است.

از سال گذشته میلادی تاکنون وزارت دادگستری آمریکا چندین پرونده را در راستای این جاسوسی‌های تجاری مطرح کرده است. دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا متعهد شده که با اقدامات چین در دزدیدن اسرار تجاری خود و همچنین  دزیدن مالکیت معنوی خود و مسائل دیگر مقابله کند.

اف.بی.آی پیش از این اعلام کرده که تقریبا تمامی ۵۶ دفتر میدانی این سازمان درگیر تحقیقاتی با موضوع “جاسوسی اقتصادی” مرتبط با چین هستند.

بر اساس کیفرخواستی که علیه دو فرد مذکور مطرح شده، ژنگ که در بخش “قدرت و آب” در شرکت جنرال الکتریک فعالیت می‌کرد ، چندین فایل الکترونیک را حاوی اطلاعاتی درباره مدل های طراحی، طرح‌های مهندسی و دیگر جزئیات مربوط به توربین‌های بخار و گاز این شرکت را دزدیده است.

دادستان‌ها می‌گویند که او این فایل‌ها را به ژانگ که در چین مستقر بوده، ایمیل کرده است.

شرکت جنرال الکتریک در بیانیه‌ای اعلام کرد که همکاری نزدیکی با اف.بی.آی و دادستانی آمریکا برای مدت محدودی روی این موضوع داشته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.