صفحه اصلی / استان ها / بوشهر / از هر چهار نفر در بوشهر یک نفر فشار خون دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

از هر چهار نفر در بوشهر یک نفر فشار خون دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به افزایش برخی بیماری‌های غیر واگیر در استان بوشهر گفت: از جمله این بیماری‌ها می‌توان به فشار خون بالا، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی اشاره کرد.

فشار خون

به گزارش کسب و کار نیوز، سعید کشمیری با بیان اینکه برخی از شاخص‌ها در استان بوشهر نگران کننده است که امیدواریم شاهد تغییر در نوع سبک زندگی مردم باشیم،
افزود: مردم استان بوشهر با ایجاد تغییر در سبک زندگی، بیشتر به فکر سلامتی خود باشند.

کشمیری تاکید کرد: افزایش فعالیت‌های ورزشی می‌تواند به درمان و یا پیشگیری از این بیماری‌ها کمک کند.

وی با اشاره به اینکه از هر ۱۰ نفر در استان یک نفر مبتلا به دیابت است، ادامه داد: از هر چهار نفر نیز یک نفر مبتلا به فشار خون بالاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به شیوع بیماری‌های قلبی عروقی در استان بوشهر، عنوان کرد: انجام ۵۰۰ عمل قلب باز و دو هزار و ۵۰۰ آنژیوگرافی قلب نشان دهنده رواج مشکلات قلبی در استان است.

کشمیری با بیان اینکه مصرف دخانیات در برخی شهرستان‌ها نسبت به میانگین کشوری ۳۰ درصد بیشتر است، گفت: مردم استان باید برای تأمین سلامتی خود به سمت ورزش و تغییر سبک زندگی بروند. اهمیت حفظ عملکرد مناسب قلب، به ویژه در شرایط شیوع این بیماری، بسیار زیاد است.

مصرف دخانیات یکی از عوامل خطر و افزایش دهنده بار کلی بیماری‌ها، به ویژه در ارتباط با بیماری‌های مزمن و غیرواگیر چون بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی، سرطان و سکته مغزی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.