صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / احمدی: سال ۹۸ آغاز یک تحول در نگرش، رویکرد و فعالیت در ورزش همگانی است

در جلسه هم اندیشی و تدوین برنامه عملیاتی توسعه ورزش همگانی کشور طرح شد

احمدی: سال ۹۸ آغاز یک تحول در نگرش، رویکرد و فعالیت در ورزش همگانی است

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد که سال ۹۸ یک سال متفاوت همراه با آغاز یک تحول در نگرش، رویکرد و فعالیت‌های و اقدام در ورزش همگانی باشد.

عبدالحمید احمدی

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، سید عبدالحمید احمدی در جلسه هم اندیشی و تدوین برنامه عملیاتی توسعه ورزش همگانی کشور افرود: از دی ماه سال گذشته با توجه به ساختار جدید در وزارت ورزش و جوانان بر اساس مطالعاتی که صورت گرفت. به این نتیجه رسیدیم که نیازمند تغییر رویکردها و نگرش در ورزش همگانی با هدف افزایش جمعیت مشارکت کننده در ورزش همگانی و ارتقا کیفی فعالیت‌ها هستیم.

احمدی گفت: با توجه به انچه که در اجتماع می‌گذرد و نیازهایی که روزانه متحول می‌شود باید برنامه‌های ورزش همگانی را نیز بر همین اساس پیش ببریم به همین دلیل با حضور افشین ملایی یکی از مدیران برجسته ورزش کشور موضوع ورزش و فعالیت بدنی مورد توجه قرار گرفت و منجر به تهیه سندی با عنایت به نیازهای جمعیت ۸۱ میلیونی ایران شد تا بتوانیم خطراتی که بدلیل کمبود فعالیت بدنی مردم را تهدید می‌کند با یک برنامه عملیاتی در جهت بهبود وضعیت ورزش همگانی در کشور حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه سند ورزش همگانی مبنای حرکت جدید وزارت ورزش و جوانان است، تصریح کرد: با استفاده از همه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های فیزیکی و کارشناسی تدوین سند اولین اقدام مهم در راستای تحول در ورزش همگانی بود و در اقدام دوم برای همخوانی و هماهنگی همچنین همراهی لازم در فدراسیون ورزش همگانی به عنوان قرارگاه عملیاتی ورزش همگانی کشور، افشین ملایی را به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش همگانی منصوب شد تا بتوانیم با یک مدیریت متمرکز و واحد در ورزش همگانی و ایجاد هماهنگی لازم بین دستگاه‌های متولی ورزش همگانی و همراه سازی فدراسیون‌ها و هیأت‌های همگانی استان‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت کارشناسی و اجرایی ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها و همراه کردن فدراسیون‌ها، گام بلند دیگری را برای تحول در ورزش همگانی کشور ایجاد کنیم.

احمدی تغییر نگرش و نهادینه کردن تفکر ورزش همگانی برای ارتقا سطح سلامتی را در جامعه مورد تاکید قرار داد و افزود: برای استفاده از ورزش و مواهب آن که قطعاً سلامتی است بیشتر از آنکه نیاز به زیرساخت‌ها داشته باشیم نیازمند ایجاد محیط‌های جذاب و نهادینه کردن تفکر برای رو اوردن به ورزش هستیم.

وی به سکانداری وزارت ورزش و جوانان در ورزش همگانی تاکید کرد و افزود: باید بتوانیم به عنوان متولی ورزش از ظرفیت‌های مختلف برای هم افزایی استفاده کنیم.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ با توجه به برنامه‌ریزی های خوبی که به عمل آمده است سال متفاوت همراه با آغاز یک تحول در نگرش، رویکردها و فعالیت‌های اجرایی در ورزش همگانی باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.