صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / امدادرسانی به بیش از ۲۵۰ هزار سیل زده در خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خبرداد:

امدادرسانی به بیش از ۲۵۰ هزار سیل زده در خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از امدادرسانی به ۲۵۰ هزار و ۱۱۶ نفر خبر داد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علی خدادادی ، با اشاره به امدادرسانی جمعیت هلال احمر خوزستان در مناطق سیلابی اظهار کرد: از چهارم فروردین ماه تاکنون به ۴۵ هزار خانوار شامل ۲۵۰ هزار و ۱۱۶ نفر امدادرسانی شده است. همچنین در این مدت ۶ هزار و ۶۷۹ نفر به مکان‌های امن انتقال یافته‌اند.

وی با بیان اینکه امدادرسانی در مناطق سیل زده ادامه دارد، افزود: در این مدت ۱۵ دستگاه خودرو از سیلاب رهاسازی شده‌اند. تعداد نیروها و عوامل به کار گرفته شده در این عملیات نیز ۲۱۸ تیم بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به تعداد روستاهای آبگرفته، گفت: در این مدت ۱۲۰ روستا دچار آبگرفتگی شده‌اند. همچنین ۲۷۴ روستا به صورت جزئی و کلی تخلیه شده است.

خدادادی بیان کرد: همچنین در طول این مدت شهرستان‌های بهبهان، لالی، گتوند، ایذه، شوشتر، باغملک، هفتکل، آبادان، شادگان، هویزه، رامهرمز، اندیمشک، اندیکا، باوی، مسجدسلیمان، دزفول، شوش، اهواز، دشت آزادگان، کارون و حمیدیه از سیل متأثر شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر سیل در برخی از شهرستان‌ها فروکش کرده و در برخی از مناطق هنوز سیل و تبعات آن وجود دارد. مناطقی از شهرستان‌های شوشتر، اهواز، دشت آزادگان، شوش، باوی، حمیدیه، کارون و شادگان هنوز متأثر از سیلاب هستند.

خدادادی با اشاره به تجهیزات بکار گرفته شده جهت امدادرسانی به این افراد، گفت: در این عملیات ۲۴ دستگاه آمبولانس، ۷۶ خودروی پشتیبانی، ۱۱ دستگاه کامیون، هفت دستگاه تریلر، شش دستگاه مینی بوس، ۲۲ فروند قایق، هفت فروند بالگرد و یک خودروی نجات، ۹ دستگاه پمپ آب و هشت دستگاه موتور برق به کار گرفته شده است.

وی عنوان کرد: همچنین ۲۶ هزار و ۸۹۱ دستگاه چادر امدادی، ۴۹ هزار و ۲۳۳ تخته پتو، ۲۹ هزار و ۸۸۸ متر مربع موکت، ۸۳۳ شعله والور، ۸۰ هزار و ۶۰۶ بسته غذایی ۷۲ ساعته و یک ماهه برخی از اقلام توزیع شده بین این افراد است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.