صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / قشم میزبان سفرای سازمان اکو
قشم میزبان سفرای سازمان اکو

قشم میزبان سفرای سازمان اکو

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از سفر سفرای سازمان اکو به جزیره در هفته دوم اردیبهشت ماه خبر داد.

اکو

به گزارش کسب و کار نیوز، حمیدرضا مومنی در جمع خبرنگاران، با برشمردن ظرفیت های ژئوپارک جهانی قشم اظهار کرد: این ژئوپارک جهانی، تنها ژئوپارک در منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و شمال آفریقاست که پدیده‌ای منحصربفرد در حوزه گردشگری قشم و کشور به شمار می‌آید.

وی با اشاره به مراحل پرفراز و نشیب ژئوپارک جهانی قشم برای عضویت در شبکه ژئوپارک‌های جهانی یونسکو افزود: با ارتقاء استانداردهای لازم در ژئوسایت‌های قشم و طی دو سال و نیم تلاش، مذاکره و پیگیری در پایان سال ۱۳۹۶ موفق شدیم کارت قرمز این ژئوپارک را به کارت سبز تبدیل کنیم.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در نشست بین‌المللی ژئوپارک‌های جهانی یونسکو که با حضور ۲۷ کشور دارای ژئوپارک به میزبانی قشم برگزار شد، قشم به صورت رسمی به شبکه ژئوپارک‌های جهانی یونسکو پیوست.

مومنی بر انتخاب جزیره قشم به عنوان مقصد گردشگری توسط گردشگران داخلی و خارجی تاکید کرد و گفت: جزیره قشم با تردد سالیانه هفت میلیون گردشگر از مبادی دریایی و هوایی یکی از مناطق ویژه کشور در صنعت گردشگری محسوب می‌شود.

وی بر همکاری بین قشم با ۱۰ کشور عضو اکو با اولویت گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به قابلیت‌های جزیره قشم در بخش‌های مختلفی همچون شیلات، کشاورزی، نفت، گاز و انرژی، این جزیره آماده بسط و گسترش روابط اقتصادی با این کشورهاست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با اشاره به حضور سفرای اکو در تاریخ هشتم و نهم اردیبهشت ماه در جزیره قشم عنوان کرد: امید است امضای تفاهم نامه همکاری با اعضای موسسه فرهنگی اکو، آغازی برای همکاری منطقه آزاد قشم با این کشورها در حوزه‌های مختلف باشد.

گفتنی است، سازمان اکو ( Economic Cooperation Organization )، یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است که در سال ۱۳۴۳ توسط سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه پایه‌ریزی شد. در حال حاضر این سازمان از ۱۰ کشور شامل؛ ایران، ترکیه، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و آذربایجان تشکیل شده و  برای بهبود شرایط توسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو تلاش می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.