صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سندرز:از قدرت قانونی کنگره برای لغو وتوی قطعنامه پایان حمایت از جنگ یمن توسط ترامپ استفاده کنید
سندرز:از قدرت قانونی کنگره برای لغو وتوی قطعنامه پایان حمایت از جنگ یمن توسط ترامپ استفاده کنید

در نامه‌ای برای قانونگذاران؛

سندرز:از قدرت قانونی کنگره برای لغو وتوی قطعنامه پایان حمایت از جنگ یمن توسط ترامپ استفاده کنید

برنی سندرز در نامه‌ای به قانونگذاران آمریکایی تاکید کرد، استفاده از قدرت قانونی کنگره در زمینه جنگ و لغو وتوی رییس جمهور در خصوص قطعنامه پایان مشارکت آمریکا در درگیری یمن امری حیاتی است.

سندرز

به گزارش کسب و کار نیوز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا هفته گذشته قطعنامه‌ای دو حزبی برای پایان دادن به مشارکت آمریکا در جنگ یمن به رهبری عربستان را وتو کرد. مجلس نمایندگان آمریکا این قطعنامه را با ۲۷۴ رای موافق در برابر ۱۷۵ رای مخالف در اوایل ماه آوریل و کمتر از یک ماه پس از تصویب آن در مجلس سنا با ۵۴ رای موافق تصویب کرد. کنگره آمریکا برای لغو وتوی ترامپ به دو سوم آرا در مجلس نمایندگان و سنا نیاز دارد.

برنی سندرز، سناتور آمریکایی در نامه‌ای به قانونگذاران آمریکا نوشت: این نامه را برای درخواست حمایت از شما به منظور لغو آن وتو می‌نویسم. بیایید به توافق برسیم که ابراز قدرتی که طبق قانون اساسی در زمینه جنگ به کنگره داده شده، حیاتی بوده و یکی از جدی‌ترین وظایف ما به عنوان عضو کنگره است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سندرز اظهار کرد، حمایت لجستیک و اطلاعاتی آمریکا و سوخت‌رسانی هوایی به هواپیماهای جنگی عربستان در درگیری یمن، همانطور که در قانون قدرت‌های جنگی سال ۱۹۷۳ آمده، کاملاً به معنای وارد کردن آمریکا در این جنگ است.

سندرز در نوشته خود تصریح کرده است: قسمت هشتم بند اول قانون اساسی آمریکا به روشنی بیان می‌کند که کنگره باید قدرت اعلام جنگ را داشته باشد.

ترامپ و اعضای کابینه‌اش علناً مخالفت خود را با پایان حمایت نظامی از جنگ یمن ابراز کرده‌اند زیرا این امر می‌تواند فروش تسلیحاتی آمریکا به عربستان و متحدانش در حاشیه خلیج فارس را در خطر قرار دهد. بسیاری از قانونگذاران آمریکایی تاکید کرده‌اند که تصمیم وزارت خارجه این کشور برای ارائه کمک‌های نظامی به ائتلاف تحت رهبری سعودی‌ها با توجه به ممنوعیت ارائه چنین کمک‌هایی به کشورهایی با سوابق حقوق بشری ضعیف غیرقانونی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.