صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای از کار انداختن سیستم مالی حزب‌الله
جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای از کار انداختن سیستم مالی حزب‌الله

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای از کار انداختن سیستم مالی حزب‌الله

آمریکا ضمن تأکید بر تعهد خود برای استفاده از تمامی امکاناتش به منظور از بین بردن شبکه مالی حزب‌الله، ۱۰ میلیون دلار جایزه برای شناسایی منابع مالی مقاومت لبنان و اطلاعاتی که به دستیابی آمریکا به سه تن از گردانندگان امور مالی آن شود، تعیین کرد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، بیانیه مشترک وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا تأکید دارد، پاداش ۱۰ میلیون دلاری به کسانی داده خواهد شد که اطلاعات متقنی در مورد مراودات بانکی، نقل و انتقال پول و اموال و معاملات حزب‌الله در جهان در اختیار آمریکا بگذارند. این مبلغ نقدی به ارائه‌کنندگان اطلاعات مورد نیاز پرداخت خواهد شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، بیانیه آمریکا در زمینه افزایش نگرانی واشنگتن از گسترش نفوذ حزب‌الله در دولت لبنان صادر شده است.

مقامات ارشد دولت آمریکا در یک نشست خبری ادعا کردند، حزب‌الله «گروه تروریستی» است که ایران آن را تجهیز و آموزش می‌دهد و امکانات مالی در اختیار آن می‌گذارد و تصمیم تازه آمریکا علیه حزب‌الله، ادامه کارزار علیه ایران در سراسر جهان محسوب می‌شود.

مارشال برینگزلی، مشاور استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در این نشست گفت، این تصمیم با هدف منزوی کردن هرچه بیش‌تر حزب‌الله و مؤثرتر بودن تحریم‌ها علیه آن گرفته شده است.

مقام‌های آمریکایی در این نشست از ادهم حسین تباجا، محمد ابراهیم بزی و علی یوسف چراره به عنوان سه تن از مسئولان مالی حزب‌الله، که واشنگتن خواهان دسترسی به آن‌ها است، نام بردند.

حزب‌الله از سال ۱۹۹۷ در دولت وقت بیل کلینتون در فهرست تروریستی آمریکا قرار گرفته اما این نخستین بار است که چنین جایزه نقدی برای این نوع اطلاعات مرتبط با حزب‌الله تعیین شده است.

مشاور وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد، واشنگتن ۴۰ نهاد مرتبط با حزب‌الله را از آمریکای لاتین تا خاورمیانه شناسایی کرده و با دولت‌های متعددی برای فلج کردن شبکه‌های مالی این سازمان همکاری می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.