صفحه اصلی / سرخط خبرها / تخلیه هیجان بازارهای مالی

رضا پدیدار، فعال کارشناس حوزه انرژی

تخلیه هیجان بازارهای مالی

سرمقاله 

با موضوع تحریم ها و تاثیر آن بر اقتصاد کشور ، مدت زیادی است که روبرو هستیم. این فشارها و اظهار نظرها هم البته تاثیر خود را بر بازارهای مالی تا به حال به گذاشته است. اما با توجه به اینکه بالاترین شدت تاثیر بازارها از چنین اخباری را در سال‌های گذشته چه در افزایش چندبرابری نرخ دلار و چه در نرخ سکه
، دیده‌ایم، به نظر نمی‌رسد با وجود کنترل‌هایی که حداقل از جانب بانک مرکزی وجود دارد، دلار، سکه و سایر بازارها با نوسانات آنچنانی روبرو شوند. به عبارتی هیجان بازارهای مالی در سال گذشته، تخلیه شده است. اما در رابطه با نفت و آینده اقتصاد کشور از تحولات مرتبط با آن، باید تاکید کرد که کشورهای سنتی که طرف همکاری با ایران بوده‌اند و همکاری آنها قدمت ۶۰ و ۶۵ ساله دارد، با ایران قطع ارتباط نمی‌کنند. چین که علنا اعلام کرده که به خرید نفت از ایران ادامه می‌‎دهد، کره جنوبی و ژاپن هم در تلاش برای مذاکره با آمریکا برای گرفتن این معافیت هستند و هند هم همین نظر را دارد.
بنابراین با توجه به این مسئله باید اظهار کرد که در هر صورت روند فروش نفت ایران به کشورهای سابق ادامه پیدا خواهد کرد. از سویی عدم فروش نفت ایران در بازارهای جهانی قیمت نفت خام در کشورهای بزرگ مصرف کننده را به شدت افزایش می‌دهد و در نهایت این سیاست به خود تصمیم‌گیرندگان آن صدمه می‌زند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.