صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / سهم ۸۵ درصدی منابع خبری رسمی در پیام‌های پربیننده تلگرام مربوط به سیل فروردین ۹۸
سهم ۸۵ درصدی منابع خبری رسمی در پیام‌های پربیننده تلگرام مربوط به سیل فروردین ۹۸

رئیس گروه مطبوعات و امور خبری و تحلیل اطلاعات وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد

سهم ۸۵ درصدی منابع خبری رسمی در پیام‌های پربیننده تلگرام مربوط به سیل فروردین ۹۸

رئیس گروه مطبوعات و امور خبری و تحلیل اطلاعات وزارت راه و شهرسازی به ارائه برخی آمار مربوط به رسانه‌ها در سیل فروردین ۹۸ پرداخت و با اشاره به سهم ناچیز محیط زیست در رسانه‌های ایران خاطر نشان کرد: ۸۵ درصد پیام‌های پر بیننده تلگرام از منابع رسمی خبری بود و کاربران توئیتر به ترتیب در مورد استان‌های گلستان، لرستان و فارس (سیل دروزاه قرآن شیراز) بیشترین توئیت را کردند این در حالی است که پرببینده پیام تلگرام با بیش از ۵ میلیون نفر بیننده مربوط به دلیل سیل شیراز بود.

تلگرام

به گزارش کسب و کار نیوز) رتبه اول در پستهای پربیننده تلگرام را داشته است یادآور شد: اولین محتوای پر بیننده تلگرام در تاریخ ۲۹/‏۱۲/‏۹۷‬ منتشر شد در حالی که سیل از ۲۶ اسفندماه ۹۷ آغاز شده بود. پیام‌های پربیننده تلگرام با موضوع سیل ۹۹ مورد بوده که به طور میانگین دو میلیون نفر هر پیام را خوانده اند.

کارخانه همچنین با بیان این که ۸۵ درصد پیام‌های پر بیننده تلگرام از منابع رسمی خبری بوده و کمتر از ۵ درصد محتواها فیلم بوده است، خاطر نشان کرد: بی اعتمادی به دولت مهمترین موضوع منفی در پیام‌های پر بیننده تلگرام بود و گزارش سیل در استان‌ها و تعداد کشته‌ها بیشترین محتوا را به خود اختصاص داد، این در حالی است که در توئیتر بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار توئیت از سوی ۹۰ هزار کاربر با موضوع سیل تولید محتوا شد که گسترده و کم سابقه بود.

کارخانه در پایان این بخش به نتیجه گیری پرداخت و اظهار کرد: آن چه در تلگرام و توئیتر در خصوص سیل منتشر شد کمترین توجه را به دلایل آب گرفتگی منازل داشته و بیشتر به عوامل طبیعی و شدت سیل تاکید شده است. این در حالی است که کارشناسان عوامل انسانی مؤثر در تشدید سیلاب‌ها را دخل و تصرف غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها، آبراهه‌ها، نهرها و مناطق پایین دست سدها، حاشیه دریاها و دریاچه‌ها عنوان کرده‌اند.

وی افزود: همچنین احداث اماکن مسکونی و تجاری در مسیل‌ها ایجاد اراضی کشاورزی، احداث سازه‌های تقاطعی نامناسب، برداشت بی رویه مصالح از بستر رودخانه، تخریب پوشش گیاهی و از بین بردن مراتع، جنگل‌ها و عدم آموزش همگانی و آگاهی عمومی مردم از سیل به عنوان دیگر عوامل انسانی مؤثر در تشدید سیلاب‌ها عنوان شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.