صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / سند جامع سلامت اردبیل تدوین شده است/کاهش ۱۱ درصدی سزارین در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

سند جامع سلامت اردبیل تدوین شده است/کاهش ۱۱ درصدی سزارین در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از تدوین سند جامع سلامت استان اردبیل با مشارکت دستگاه‌های اجرایی اردبیل خبر داد.

نظام سلامت

به گزارش کسب و کار نیوز، قدرت اخوان اکبری در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته جهانی سلامت اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح تحول سلامت در استان اردبیل بالغ بر ۲۵۷ میلیارد تومان اعتبار برای استان اردبیل اختصاص یافته است که در این اعتبار در بسته‌های هفت‌گانه طرح تحول سلامت در اردبیل هزینه شده است.

وی با اشاره به اجرای ۵۸ پروژه طرح سلامت در اردبیل از در دست اجرا بودن ۲۶ پروژه در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: بیمارستان ۸۱ تختخوابی ولیعصر مشگین‌شهر و ۱۱۰ تختخوابی پارس‌آباد از جمله پروژه‌های اجرا شده در حوزه بهداشت و درمان در اردبیل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: بیمارستان موقوفه نجف‌زاده که قرار بود با ۲۵۸ تخت اجرایی شود با پیگیری مستمر مسئولان استان به ۵۰۰ تخت افزایش یافته و در آینده‌ای نزدیک این بیمارستان در رشته‌های متنوع جراحی به بهره‌برداری خواهد رسید.

اخوان اکبری به توسعه فضای آموزشی، خوابگاهی و … اشاره و اظهار کرد: در راستای طرح‌های توسعه‌ای دانشکده دندانپزشکی و خوابگاه ۴۰۰ نفره، کتابخانه مرکزی دانشگاه و … به بهره‌برداری رسیده است.

وی به افزایش تعداد هیئت علمی دانشگاه را نیز یادآور شد و تصریح کرد: در سال گذشته موفق شدیم بالغ بر ۳۰ نفر هیئت علمی را در بدنه دانشگاه جذب کنیم و در کنار آن در راستای تجهیز سخت‌افزاری دانشگاه نیز دو دستگاه آمبولانس اهدایی از دانشگاه تهران و ۲۸ دستگاه آمبولانس از محل اعتبارات دولتی در اختیار دانشگاه قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از اخذ مجوز جذب ۱۷ نفر نیروی غیردولتی خبر داد و افزود: در سال گذشته با افزایش ۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع به فضای فیزیکی دانشگاه موفق شدیم این فضا را به بیش از ۳۵ هزار مترمربع افزایش دهیم.

اخوان اکبری با اشاره به پیگیری‌های مستمر مسئولان استان و عقد قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیا به منظور ساخت و تاسیس بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل خاطرنشان کرد: فاز اول این بیمارستان با ۵۴۰ تختخواب شروع شده و اعتبارات لازم در این راستا جذب و در اختیار پیمانکار گذاشته می‌شود.

وی اجرای طرح تحول سلامت در استان اردبیل را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و گفت: در این راستا و با هدف تشویق زنان باردار برای انجام زایمان طبیعی بیش از ۵۰ هزار زایمان طبیعی در اردبیل انجام شده و ما با کاهش ۱۱٫۵ درصدی عمل سزارین در اردبیل روبرو بودیم.
 
 

شاخص رشد جمعیت در اردبیل منفی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست‌های وزارت بهداشت در راستای افزایش نرخ باروری در استان‌ها اشاره و اظهار کرد: در استان اردبیل به غیر از شهرستان پارس‌آباد ما با کاهش زاد و ولد روبرو هستیم که با تداوم این روند در چند سال آینده اردبیل با جمعیتی سالخورده روبرو خواهد شد.

اخوان اکبری سیاست‌های تشویقی دولت در راستای افزایش جمعیت را یادآور شد و بیان کرد: اجرای سیاست‌های سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در اردبیل در دانشگاه مورد تاکید ماست و در این زمینه بحث فرزندآوری و افزایش استقبال خانواده‌ها به داشتن فرزند را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی در ادامه به اجرای طرح سلامت نوروزی در اردبیل اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز ۱۵ اکیپ پایش و ۱۰ اکیپ نظارتی با ۳۰۰ بازرس بهداشت محیط بالغ بر ۷۹۴۰ مرکز و امکنه بهداشتی را مورد بررسی و پایش قرار دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین از انجام ۶۹ بازرسی مشترک در راستای شناسایی عوامل تخلف در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: در این راستا ۹ مکان متخلف شناسایی و پلمپ و بالغ بر ۱۴ هزار و ۷۹۳ کیلوگرم موادغذایی فاسد امحا شد.

اخوان اکبری گفت: در ایام نوروز شاهد ۱۱۰ هزار مراجعه به اورژانس را شاهد بودیم که از این رقم ۹۵ هزار نفر سرپایی درمان شده و ۱۴ هزار نفر نیز منجر به بستری شد.

وی از کاهش جانباختگان تصادفات رانندگی در اردبیل خبر داد و افزود: در نوروز امسال ۳۳۸۸ ماموریت انجام شد که از این رقم ۴۴۲ مورد مربوط به حوادث ترافیکی بود که در این زمینه سال گذشته هفت نفر فوتی داشتیم که امسال این رقم به پنج نفر کاهش یافت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.