صفحه اصلی / استان ها / قم / سرانه فضای ورزشی استان قم بسیار ناچیز است

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

سرانه فضای ورزشی استان قم بسیار ناچیز است

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: ایجاد امکانات ورزشی برای جوانان، یکی از دغدغه‌های مهم است و متأسفانه سرانه فضای ورزشی قم برای هر نفر، ۲۴ صدم مترمربع و بسیار ناچیز است.

ورزشگاه تختی

به گزارش کسب و کار نیوز، رسول منعم در جلسه شورای اسلامی شهر قم در ساختمان شهید باکری عنوان کرد: با استفاده از حضور جوانان خلاق، توانا و فعال می‌توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد و در حوزه‌های مختلف به تحولات چشمگیری دست یافت.

وی بیان کرد: سمن‌های قم با توجه به حضور چنین جوان‌هایی توانسته‌اند ظرفیت‌های مهمی را در اجرای برنامه‌های متنوع و به ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی در قم فراهم بیاورند. سمن‌ها در سال‌های اخیر رشد خوبی به لحاظ کیفی و کمی داشته‌اند و در حال حاضر ۹۲۰۰ سمن در سطح کشور فعالند که در این میان ۴۲ سمن در قم به فعالیت می‌پردازند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: اخیراً تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید در جهت اجرای برنامه‌های کارآفرینی ویژه سمن‌ها منعقد شده است که می‌تواند اثربخش باشد؛ در سال گذشته نیز از همین صندوق مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان ویژه اشتغال جوانان برای سمن‌ها جذب شد.

وی افزود: مشارکت جوانان در حوزه‌های مختلف می‌تواند دستاوردهای زیادی به دنبال داشته باشد، از این رو باید در مسیر کوچک شدن دولت و واگذاری فعالیت‌ها به مردم و سمن‌ها تلاش شود.

راه اندازی ۳ خانه جوان تا پایان اردیبهشت

وی با اشاره به راه اندازی ۳ خانه جوان در قم بیان کرد: تا پایان اردیبهشت ماه این ۳ خانه جوان با توجه به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی به بهره برداری می‌رسد، ضمن اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام ورزش و جوانان قم مانند پروژه پیامبر اعظم (ص) به زودی تکمیل می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: یکی از رویکردهای مهم توسعه ورزش همگانی است و مدیریت شهری می‌تواند مشارکت خوبی در توسعه زیرساخت‌های لازم داشته باشد. از مدیریت شهری انتظار داریم ما را در توسعه ورزش در سطح محلات، حمایت از ورزشکاران و قهرمانان و برگزاری همایش‌ها و برنامه‌ها یاری کنند.

منعم افزود: با توجه به سال سرنوشت ساز کشور در حوزه ورزش قهرمانی و پیش رو بودن المپیک، به تازگی کمیته ویژه جذب و حمایت مستعدین برای راه‌یابی و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در ورزش و جوانان قم تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: برخی از رشته‌ها همانند فوتبال، فوتسال، بسکتبال، هندبال و کبدی از جمله رشته‌های دارای ظرفیت در استان است که باید روی آن سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.