صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / نجفی: مجمع تشخیص فارغ از هرگونه مباحث سیاسی درباره لوایح FATF تصمیم‌گیری کند
نجفی: مجمع تشخیص فارغ از هرگونه مباحث سیاسی درباره لوایح FATF تصمیم‌گیری کند

نجفی: مجمع تشخیص فارغ از هرگونه مباحث سیاسی درباره لوایح FATF تصمیم‌گیری کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نباید موضوع بررسی لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام را سیاسی کرد، گفت: به لحاظ حقوق بین‌الملل موضوع قرارگرفتن نام سپاه در لیست گروه تروریستی با FATF به یکدیگر ارتباطی ندارند.

FATF

علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بررسی لوایح پالرمو و CFT در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مجلس این لوایح را با لحاظ شروطی تصویب کرد که شورای نگهبان ایراداتی را به آن وارد دانست. بعد از کش و قوس بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان این لوایح در حال بررسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی افزود: بعد از آنکه آمریکا در اقدامی خصمانه نام سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد، مباحثی در مورد نتیجه بررسی این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد که تاثیر این موضوع به لحاظ روانی طبیعی است و این‌که تردیدهایی نسبت به برخی سازوکارها و اسناد و مکانیزم‌های بین‌المللی ایجاد شود.همچنین خوش‌بینی نسبت به تغییر مثبت در تعاملات بین‌المللی را کاهش داد به همین دلیل این تصور وجود دارد که اعضای مجمع هم تاثیر بپذیرند البته شخصاً امیدوارم آنها در چارچوب منافع ملی تصمیم‌گیری کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نباید موضوع بررسی این لوایح در مجمع تشخیص سیاسی شود، ادامه داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید فارغ از هرگونه مباحث به صورت کارشناسی تصمیم‌گیری کند و همه ملاحظات را در نظر گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.