چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / لزوم پیگیری حقوقی اقدام متخاصمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران

نوروزی تاکید کرد

لزوم پیگیری حقوقی اقدام متخاصمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس ماده ۲ قانون سازمان ملل متحد هیچ کشوری نمی‌تواند نیروی نظامی کشور دیگر که مدافع مرز و بوم آن کشور است را تحریم کند.

حسن نوروزی

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدام آمریکا علیه سپاه و اینکه آیا یک کشور می تواند نیروی نظامی کشور دیگری را تحریم کند؟ بیان کرد: این کار خلاف تمام موازین بین المللی است. سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی جایگاه ویژه ای دارد و تروریست نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر کشوری به حریم هوایی، دریایی و یا حریم زمینی کشور دیگر لشکرکشی کرد نیروی متجاوز و متخاصم شمرده می‌شود، نیروهای آمریکایی که به کشورهای مختلف لشکرکشی کردند و بدون اجازه وارد کشوری مانند عراق یا سوریه شدند تروریست و محکوم هستند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان بر لزوم پیگیری حقوقی اقدام متخاصمانه آمریکا در خصوص قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریستی تاکید کرد و گفت: معاون حقوق بشر دستگاه قضایی باید به این موضوع  به صورت جدی ورود کند و در خصوص اینکه نیروهای مسلح کشور ما را تحریم کردند نزد سازمان ملل و دیوان لاهه طرح شکایت کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.