صفحه اصلی / استان ها / گیلان / سد سفیدرود بصورت کامل آبگیری می شود

سد سفیدرود بصورت کامل آبگیری می شود

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه آبگیری سد سفیدرود به حد نرمال رسیده یعنی به میزان حجم یک میلیارد و 50میلیون متر مکعب آب، آبگیری شده است، گفت: با سرریز شدن آن تا ارتفاع 4متر هم می توان آبگیری کرد.

آبگیری سد سفیدرود گیلان

خرمی در گفت و گو با ایسنا، از آبگیری کامل سد سفید رود و سرریز شدن آن خبر داد و گفت: هرساله برای اینکه بتوانیم سیلاب ها را در فصل بهار مدیریت کنیم برای رهاسازی آب سد برنامه ربزی می کنیم که امسال با توجه به سیلاب های اخیر در کشور ۲۰درصد از ظرفیت سد را برای مدیریت سیلاب بهار نگه داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: آبگیری سد سفید رود به حد نرمال رسیده یعنی به میزان حجم یک میلیارد و ۵۰میلیون متر مکعب آب، آبگیری شده است.

وی اضافه کرد: البته این به این معنی نیست که دیگر نمی شود آبگیری کرد بلکه با سرریز شدن آن تا ارتفاع ۴متر هم می توان آبگیری کرد.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان افزود: با مدیریت صورت گرفته امسال، سال کشاورزی سختی را در مسیر سد سفید رود نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: درحال حاضر هیچ گونه نگرانی درسد سفید رود وجود ندارد و این ظرفیت را دررودخانه داریم که سیلاب را کنترل کنیم.

خرمی یادآور شد:با تمام استدلال های علمی و منطقی مطمئن هستیم که نه سد سفید رود مشکل دارد نه پایان سد.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان همچنین  در خصوص  سدهای لاستیکی استان افزود: هر جایی از سطح استان که سدهای لاستیکی احداث شده جواب گرفته‌ایم.

وی افزود: در استان گیلان ۱۱سد لاستیکی داریم که ۴مورد به اتمام رسیده و بقیه هم از پیشرفت های خوبی برخوردار هستند.

وی درخصوص مطالبات پیمانکار سد لاستیکی گالشکلام لنگرود گفت: مطالبات پیمانکار سد گالشکلام لنگرود را به زودی پرداخت می کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.