به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, محسن دلاویز با بیان این مطلب، استراتژیهای مهم در بحث کاهش شدت مصرف انرژی را برشمرد و افزود: توسعه حمل و نقل ریلی، کاهش مصرف سوخت در خودروهای تولیدی، ارتقای فناوری تولید خودرو و موتورسیکلت و حرکت به سمت تولید وسائل نقلیه هیبریدی و الکتریکی از جمله این استراتژیهاست.
وی همچنین به الزاماتی از جمله ارتقای کیفیت و کارکرد ناوگان حملونقل کشور و نوسازی ناوگان، اصلاح، تکمیل، بهبود و تدوین قوانین و مقررات و استانداردهای مرتبط با مصرف سوخت و حملونقل و نظارت بر اجرای صحیح آنها، اصلاح و بهبود وضع ترافیک، استفاده از سوختهای اقتصادی و سالمتر با رویکرد سوختهای تجدیدپذیر، بهینهسازی بیشتر کیفیت سوخت و سایر فرآوردههای نفتی و نحوه توزیع آنها و از همه مهمتر فرهنگسازی، آموزش و اطلاعرسانی اشاره کرد.
دلاویز درباره اقدامات انجام شده در شرکت بهینهسازی مصرف سوخت نیز توضیح داد: این شرکت سال گذشته تلاش کرد که با وجود محدودیت اعتبارات، با تعامل و همکاری با شرکت بهرهبرداری مترو و راهآهن جمهوری اسلامی و تمرکز بر گروههای مهم و اثرگذار جامعه مانند دانشآموزان و بانوان، گامهای خوبی در عرصه فرهنگسازی مصرف بهینه سوخت بردارد و امسال نیز این مهم با جدیت پیگیری میشود.
مدیرعامل شرکت بهینهسازی مصرف سوخت:
قیمتگذاری حاملهای انرژی نیازمند تصمیمات منطقی و جسورانه است
مدیرعامل شرکت بهینهسازی مصرف سوخت با اشاره به آسیبهای جبرانناپذیر اقتصادی ناشی از پرداخت یارانه هنگفت انرژی در کشور، گفت: قیمتگذاری حاملهای انرژی نیازمند تصمیمات منطقی و جسورانه است.