صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آمریکا: کشورهای جهان مسیر هواپیماهای روسیه به مقصد ونزوئلا را ببندند

آمریکا: کشورهای جهان مسیر هواپیماهای روسیه به مقصد ونزوئلا را ببندند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از کشورهای جهان خواست "از الگوی کشور مالت پیروی کنند" و مسیر هواپیماهای نظامی روسیه به مقصد ونزوئلا را با بستن حریم هوایی خود سد کنند.

تحریم های ونزوئلا

به گزارش کسب و کار نیوز، روز پنجشنبه ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار کرد، کشور مالت در تاریخ ۴ آوریل با درخواست روسیه برای استفاده یک هواپیمای نظامی روس از حریم هوایی این کشور که از مبدا سوریه برخاسته و به مقصد ونزوئلا پرواز می‌کرد مخالفت کرده است.

زاخارووا خاطر نشان کرد، مالت برای این مخالفت خود دلیلی ارائه نکرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در توئیتی مدعی شد: ما دولت کشور مالت را به خاطر خودداری از اجازه به هواپیماهای روسی برای استفاده از حریم هوایی این کشور به منظور پشتیبانی از “حکومت بی‌رحم سابق ونزوئلا” تشویق می‌کنیم. ما از همه کشورها می‌خواهیم از مالت الگو گرفته و حمایتهای کرملین از “دیکتاتور مادورو” را متوقف سازند.

روسیه که به تامین تجهیزات و سلاحهای ونزوئلا شامل تانکها، جنگنده ها و سیستمهای دفاع هوایی پرداخته انتقادهای آمریکا از خود از بابت همکاری نظامی با ونزوئلا را رد کرده و گفته در امور داخلی این کشور آمریکای لاتین مداخله نکرده و ثبات منطقه ای را تهدید نمی‌کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز چندی پیش مدعی شد، روسیه “باید از ونزوئلا خارج شود” و “همه گزینه‌ها” برای مجبور کردن روسیه برای پایان دادن به کمکهایش به مادورو مطرح هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.