صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / الزام رعایت مسائل ایمنی برای پیمانکاران صنعت گاز
الزام رعایت مسائل ایمنی برای پیمانکاران صنعت گاز

رئیس اچ‌اس‌یی شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد

الزام رعایت مسائل ایمنی برای پیمانکاران صنعت گاز

رئیس اچ‌اس‌یی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: همه پیمانکاران صنعت گاز موظف به رعایت مسائل ایمنی و زیست‌محیطی هستند و ارزیابی محیط زیست نیز در همه پروژه‌های صنعت گاز به صورت اجباری انجام می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, محمدرضا یوسفی‌پور با بیان اینکه رخ ندادن حوادث و آسیب‌های انسانی در هر کدام از بخش‌های صنعت گاز دارای اهمیت فراوان است، گفت: جلوگیری از وقوع حوادث و آسیب‌های انسانی، سخت و پیچیده اما ممکن است و به مشارکت عمومی و کوشش مدیران نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه حوادث صنعت گاز در سال ۹۷ مربوط به حوزه فعالیت پیمانکاران بوده است، اظهار کرد: از این تعداد حادثه، ۵۰ درصد مربوط به پیمانکاران شرکت مهندسی و توسعه گاز، ۲۵ درصد مربوط به پیمانکاران شرکت‌های گاز استانی، ۱۲٫۵ درصد مربوط به پیمانکاران شرکت انتقال گاز و ۱۲٫۵ درصد مربوط به پیمانکاران شرکت‌های پالایش گاز در کشور بوده است.
رئیس اچ‌اس‌یی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: با توجه به اهمیت رعایت مسائل ایمنی در صنعت گاز، مانورها و تمرین‌های مقابله با بحران به‌طور دائم در بخش‌های مختلف این صنعت برگزار می‌شود تا نقاط قوت و قابل بهبود، بررسی و ارزیابی شوند. افزون بر این، از آنجا که شرکت ملی گاز ایران یک سازمان دوستدار محیط زیست است، هدف اصلی خود را گازرسانی برای همه نقاط کشور قرار داده تا با کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی مانند مازوت، نفت و گازوئیل، آلودگی‌های زیست محیطی نیز کاهش یابند، بر این اساس ارزیابی محیط زیست (EIA) باید به صورت اجباری در همه پروژه‌های گازی سراسر کشور اجرا شود.
به گفته یوسفی‌پور، پیمانکاران شرکت ملی گاز ایران ملزم به رعایت الزامات زیست محیطی هستند و اکثر شرکت‌های تابع شرکت ملی گاز ایران نیز از سوی سازمان محیط‌زیست موفق به دریافت درجه‌های صنعت سبز، لوح زرین و سیمین شده‌اند که موید رعایت مسائل زیست محیطی در سطح شرکت ملی گاز ایران است.
رئیس اچ‌اس‌یی شرکت ملی گاز ایران عملکرد این شرکت در زمینه گازرسانی با وجود رخ دادن حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل را مطلوب توصیف کرد و افزود: در حوادث غیرمترقبه اخیر، نه تنها خدمات شرکت ملی گاز ایران از حالت پیوسته خارج نشد، بلکه در زمان بحران با دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری نیز همکاری داشتیم.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.