صفحه اصلی / استان ها / گیلان / مزارع کشاورزی لاهیجان مشکل آبرسانی دارد
مزارع کشاورزی لاهیجان مشکل آبرسانی دارد

مزارع کشاورزی لاهیجان مشکل آبرسانی دارد

فرماندار لاهیجان، با بیان اینکه شهرستان لاهیجان با 24 هزار هکتار زمین شالیکاری یکی از قطب‌های کشت برنج در استان است، افزود: یکی از نگرانی های این شهرستان، سنتی بودن انهار می‌باشد که این امر کشاورزان را با مشکل آبرسانی به مزارع مواجه کرده است.

کشاورزی

به گزارش کسب و کار نیوز –سید اسماعیل میرغضنفری در شورای اداری شهرستان لاهیجان که با حضور مدیران کل حفاظت محیط زیست، آب منطقه ‌ای، منابع طبیعی و آبخیزداری و جهادکشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان «رونق تولید» از مدیران انتظار می ‌رود در کنار تمام محدودیت‌ها تلاش مضاعف‌تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرستان لاهیجان با ۲۴ هزار هکتار زمین شالیکاری یکی از قطب‌های کشت برنج در استان و شاید در استان های شمالی است، افزود: یکی از نگرانی های این شهرستان، سنتی بودن انهار می‌باشد که این امر کشاورزان را با مشکل آبرسانی به مزارع مواجه کرده است.

فرماندار لاهیجان عنوان کرد: با توجه به نرخ‌ گذاری برگ سبز چای، چایکاران عزیز دغدغه‌هایی دارند که از طریق استاندار گیلان و سازمان چای پیگیر مطالبات هستیم تا بخشی از این دغدغه‌ها رفع شود.

میرغضنفری فاضلاب‌های شهری و روستایی این شهرستان را از دیگر معضلاتی دانست که شهروندان را آزرده خاطر کرده است و گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری به لاهیجان اعتباراتی برای این مشکل در نظر گرفته شده است که امیدواریم با تخصیص به موقع و اجرایی شدن آن بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: عدم اجرایی کردن تفکیک زباله از مبدا و حجم انباشت آن به ‌شدت مردم شهرستان را با نگرانی جدی مواجه کرده است. البته پیگیری‌هایی برای رفع این مشکل صورت گرفته که به زودی به نتیجه خوبی خواهیم رسید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.