صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / درخواست از اتحادیه عرب و شورای امنیت برای برگزاری نشست درباره لیبی / افزایش تعداد کشته‌ها
درخواست از اتحادیه عرب و شورای امنیت برای برگزاری نشست درباره لیبی / افزایش تعداد کشته‌ها

درخواست از اتحادیه عرب و شورای امنیت برای برگزاری نشست درباره لیبی / افزایش تعداد کشته‌ها

در حالی که شورای امنیت به تلاش‌های خود برای توقف درگیری‌ها در لیبی و ارسال بدون شرط کمک‌های بشردوستانه به مناطق درگیری در طرابلس ادامه می‌دهد، آلمان برگزاری نشستی فوق‌العاده در شورای امنیت درباره لیبی را خواستار شد.

لیبی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت خبری ارم نیوز، پس از آغاز عملیات نیروهای وابسته به خلیفه حفتر علیه طرابلس که دفتر دولت وفاق ملی لیبی در آن واقع است، شورای امنیت برای توقف تیراندازی‌ها در لیبی و ارسال بدون قید و شرط کمک‌های بشردوستانه به مناطق درگیری در نزدیکی طرابلس تلاش می‌کند.

به گفته دیپلمات‌هایی در نیویورک، پیش‌نویس طرحی که انگلیس به دیگر اعضای شورای امنیت ارائه کرد و شامل درخواست برای توقف تیراندازی‌ها و ایجاد امکانی برای ارسال بدون قید و شرط کمک‌های بشردوستانه به مناطق درگیری ‌در نزدیکی طرابلس است، هنوز مورد توافق همه اعضا قرار نگرفته است و همچنان بحث و گفت‌وگوها درباره این پیش‌نویس در نیویورک ادامه دارند.

به گفته یک منبع دیپلمات، روسیه که هفته گذشته مانع صدور بیانیه‌ای از سوی شورای امنیت برای درخواست از نیروهای حفتر برای توقف عملیات علیه طرابلس شد، به اعتراضات و مخالفت‌های خود با انتقادات علیه حفتر ادامه می‌دهد.

با شکست مذاکرات درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای توقف تیراندازی‌ها در طرابلس، آلمان نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره لیبی را خواستار شد.

طبق یادداشتی که هیئت آلمانی به شورای امنیت فرستاده است، انتظار می‌رود این شورا امروز (پنج‌شنبه) نشستی پشت درهای بسته جهت رایزنی درباره دستیابی به راه‌هایی برای عبور از گذشته و حرکت به سوی آینده برگزار کند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی نیز از اتحادیه عرب خواست یکشنبه آتی نشست فوق‌العاده‌ای برگزار کند.

تا این لحظه اتحادیه عرب پاسخ فوری به این درخواست دولت وفاق ملی لیبی به عنوان یکی از اعضای این اتحادیه نداده است.

اتحادیه عرب هفته گذشته اعلام کرده بود که یکشنبه آتی نشست فوق‌العاده‌ای با حضور وزرای خارجه این اتحادیه و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای بررسی آخرین تحولات مساله فلسطین برگزار می‌کند.

طرابلس از چهارم آوریل جاری شاهد درگیری‌هایی میان نیروهای موسوم به ارتش ملی این کشور به رهبری خلیفه حفتر و نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی است.

این در حالی است که طبق آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، درگیری‌ها در دو هفته اخیر موجب کشته شدن بیش از ۲۰۰ تن از جمله ۱۸ غیرنظامی و زخمی شدن ۹۱۳ تن دیگر شده‌اند.

این سازمان همچنین اعلام کرد در طول این دو هفته ۲۵ هزار تن آواره شده‌اند که بیش از ۴۵۰۰ تن از آنها مربوط به ۲۴ ساعت گذشته هستند و این بالاترین افزایش تعداد آوارگان در یک روز بوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.