صفحه اصلی / استان ها / فارس / مقاوم سازی ۵۶ درصد واحدهای مسکن روستایی در فارس
مقاوم سازی ۵۶ درصد واحدهای مسکن روستایی در فارس

مقاوم سازی ۵۶ درصد واحدهای مسکن روستایی در فارس

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس با اشاره به مقاوم سازی ٥٦ درصد واحدهای مسکن روستایی استان، اعلام کرد که تاکنون ٢٣٠ هزار واحد روستایی فارس مقاوم سازی شده‌اند.

روستا

‌به گزارش کسب و کار نیوز، مصطفی هاشمی چهارشنبه ٢٨ فروردین در شورای اداری استان بیان کرد: در حال حاضر ۵۴ درصد از روستاهای استان بهسازی شده‌اند که این میزان ۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه طرح هادی روستایی برای روستاهای بالای ٢٠ خانوار استان به صورت ١٠٠ درصد تهیه شده است، افزود: میانگین کشوری در این بخش عدد٩٨ درصد را نشان می‌دهد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس خاطرنشان کرد: تاکنون ٢٧٠ هزار جلد سند روستایی در استان صادر شده که این میزان ۶۶ درصد اسناد روستایی را شامل می‌شود.

هاشمی ادامه داد: در شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر جمعیت ٣٠ هزار جلد سند صادر شده است.

وی با بیان اینکه در بحث اسکان عشایر ١٢٠ سایت اسکان در دست مطالعه است، گفت: ۵۶ سایت اسکان مصوب و به مرحله اجرا رسیده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس در بخشی از سخنانش به اقدامات این نهاد در حادثه سیل شیراز اشاره و خاطرنشان کرد: در استان فارس چهار هزار و ٣۴١ واحد دچار خسارت شدند که از این تعداد ٨٠۵ واحد مسکونی شهری و یکهزار و ٣٧٨ واحد روستایی نیازمند احداث مجدد و ٨٩١ واحد شهری و یکهزار و ٢۶٧ واحد روستایی نیز در قالب تعمیرات پیش‌بینی شده است.

هاشمی با بیان اینکه ٢.۵ هکتار از شهرک سعدی دارای وضعیت حاد و خسارت جدی است، از پرداخت اولیه ٢٧ میلیارد ریال خسارت خودرویی، مصدومین و متوفیان خبر داد و اظهار کرد: پرداخت‌ها در روزهای نخست بروز سیل انجام شده که در نوع خود بی‌سابقه است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.