صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / عملیات کاوش در منطقه باستانی آتشگاه سرعین در حال انجام است

عملیات کاوش در منطقه باستانی آتشگاه سرعین در حال انجام است

‌معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از عملیات کاوش در منطقه باستانی آتشگاه سرعین خبر داد.

کاوش

‌به گزارش کسب و کار نیوز، کریم لطفی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه عملیات کاوش منطقه باستانی تپه در روستای تاریخی آتشگاه در حال انجام است، افزود: نام قدیم این منطقه آغ امام یا آقا امام است که به خاطر وجود یک امامزاده نام گذاری شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: بیست و سه گمانه آزمایشی در این محوطه باستانی کاوش گردیده و آثار بدست آمده نشانگر استقرار از اواسط هزاره اول قبل از میلاد تا دوره ایلخانی در این منطقه است.

لطفی ادامه داد: با تحقیقات انجام شده در این منطقه، معماری سنگی در دوره اشکانی و معماری آجری در دوره اسلامی رایج بوده است.

وی بیان کرد: مهم‌ترین دوره‌های استقرار در این محوطه دوره اشکانی، سلجوقی و ایلخانی است که در دوره سلجوقی بیشترین جمعیت و وسعت را داشته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: این محوطه یکی از محوطه‌های شاخصی است که سفال‌های سبک اردبیل در آن یافت شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.