صفحه اصلی / استان ها / فارس / اجرای اقدامات مدیریتی برای مقابله با ملخ‌ها در لارستان
اجرای اقدامات مدیریتی برای مقابله با ملخ‌ها در لارستان

اجرای اقدامات مدیریتی برای مقابله با ملخ‌ها در لارستان

همزمان با اعلام هشدارها مبنی بر هجوم ملخ به جنوب ایران، ستاد مدیریت بحران فرمانداری ویژه لارستان، طی جلسه‌ای، اجرای اقدامات مدیریتی برای مقابله با این آفت خطرناک را در دستور کار قرار داد.

ملخ

‌به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس، در جلسه مدیریت بحران فرمانداری لارستان، برنامه‌های اجرایی شده در گذشته برای مقابله با ملخ در این شهرستان مطرح و بر لزوم اجرای برنامه‌هایی برای مقابله با خطر احتمالی هجوم ملخ، مصوب شد.

عباسی کارشناس حفظ نباتات فارس مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان در خصوص مسائل فنی و چگونگی ورود ملخ صحرایی به کشور توضیحاتی ارائه داد و در ادامه قاسمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان اقدامات انجام شده و اقلام مورد نیاز مبارزه و بسیج مردمی افراد در منطقه درز و سایبان و تمهیدات لازم برای پرواز هواپیما را بیان کرد.

در ادامه محمد زرگری مسئول حفظ نباتات شهرستان از سمپاشی ملخ صحرایی در بخش درز و سایبان خبر داد و گفت: تا کنون در سطح بیش از ۵ هزار هکتار از مراتع این بخش توسط افراد بومی و کارشناسان پایش صورت گرفته است و بالغ بر ١٣٠ هکتار سمپاشی انجام شده است.

وی افزود: جهت سمپاشی مؤثر و کنترل این آفت در مراتع از تکنیک‌های مختلف سمپاشی از جمله سمپاشهای ULV و سمپاش های پشت تراکتوری شیلنگ دار استفاده شده است.

این مقام مسئول با بیان این که عملیات ترمیم و تسطیح باند فرودگاه خاکی در حال انجام است، خاطر نشان کرد: جهت سمپاشی در مناطق کوهستانی و صعب العبور از هواپیمای سمپاش استفاده می‌شود.

زرگری ابراز امیدواری کرد که با اجرای اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه، برای ممانعت از ورود ملخ به مزارع و باغ‌های شهرستان لارستان چاره‌اندیشی شود.

پیش بینی ۴ دستگاه خودروی شاسی بلند برای نصب سمپاش ULV‌، یک دستگاه کمرشکن برای انتقال غلتک و ترمیم باند فرودگاه خاکی، شیلنگ و موتور کوپلینگ ٢ اینچ و دیگر تجهیزات لازم توسط ارگان‌ها، اطلاع رسانی به افراد محلی برای پایش توسط بخشداری مرکزی و تأمین نیرو و تجهیزات مورد نیاز توسط جهاد کشاورزی برای مناطق درز و سایبان و…. از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.