صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / پاکستان به همکاری با همسایگان برای ایجاد ثبات در منطقه ادامه می‌دهد

سفیر اسلام آباد در تهران:

پاکستان به همکاری با همسایگان برای ایجاد ثبات در منطقه ادامه می‌دهد

سفیر پاکستان در تهران با تاکید بر ارتقای صلح و امنیت پاکستان و منطقه از طریق همکاری‌های مشترک گفت: پاکستان به همکاری با تمام همسایگانش برای ایجاد ثبات در منطقه ادامه می‌دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز، رفعت مسعود طی سخنانی در مراسم روز ملی پاکستان ضمن تبریک نوروز به مردم ایران گفت: البته امسال نوروز برای همه کمی سخت بود زیرا مردم ایران گرفتار سیل و سیلاب شدند. ما ابراز همدردی می‌کنیم و دولت پاکستان کمک‌هایی را به سیل‌زدگان اعطا کرد و هر اندازه کمک خواسته باشید ما حاضریم.
وی در ادامه افزود: امروز – روز ملی پاکستان- برای ما خیلی مهم است. در تاریخ ما از ۷۰ سال پیش تمام مسلمانان هند به قیام محمد علی جناح اراده کردند و کشور پاکستان به وجود آمد.
این دیپلمات پاکستانی همچنین بیان کرد: برای پاکستان ماه فروردین ماه جشن است و این یک اتفاق مهمی است. همان طور که می‌بینید فستیوال فرهنگی پاکستان را به مدت سه روز در برج میلاد برگزار می‌کنیم. فرهنگ دو کشور ایران و پاکستان بسیار به هم نزدیک است.
سفیر پاکستان در تهران همچنین خاطرنشان کرد: روابط دو کشور ایران و پاکستان صمیمی، نزدیک، قدیمی و تاریخی است اما هنوز ظرفیت‌های زیادی وجود دارد تا این روابط تقویت شود.
وی تصریح کرد: در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، دفاعی و فرهنگی روابط ما خیلی زیاد و نزدیک بوده است. ممکن است این روابط فراز و نشیب داشته باشد اما یک چیز مسلم است و این که مردم ایران و پاکستان دلشان یکی است.
رفعت مسعود در ادامه با اشاره به روابط اقتصادی دو کشور ایران و پاکستان گفت: در حال حاضر حجم روابط اقتصادی و تجاری حدود دو میلیارد است که امیدواریم تجار دو کشور با یکدیگر هم اندیشی کرده و راهی را برای افزایش ارتباطات اقتصادی بیندیشند.
وی ادامه داد: بار دیگر بر چشم‌انداز نخست‌وزیر عمران خان برای ارتقای صلح و امنیت پاکستان و منطقه از طریق همکاری‌های مشترک تاکید می‌کنم.
وی اظهار کرد: مسئولان هر دو کشور مذاکرات خوبی بر سر این مسئله داشته‌اند و پاکستان به همکاری با تمامی همسایگانش برای ایجاد ثبات در منطقه ادامه می‌دهد.
سفیر پاکستان در تهران در پایان گفت: هفته آینده عمران خان نخست وزیر پاکستان به تهران می‌آید و در این سفر همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور هم می‌تواند بررسی شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.