صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / رونق تولید، رونق مراکز تحقیق و توسعه هم هست
رونق تولید، رونق مراکز تحقیق و توسعه هم هست

رئیس سابق پارک علم و فناوری خراسان رضوی:

رونق تولید، رونق مراکز تحقیق و توسعه هم هست

رئیس سابق پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: ما می‌توانیم به سمت یک اقتصاد دانش‌محور و دانش‌بنیان پیش برویم. باید برای رونق تولید، مدیرانی را پرورش دهیم که باور داشته باشند. می‌توانیم تولیدی داشته باشیم تا هم در بازارهای داخلی و هم خارجی رقابت کند.

طرحهای دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز، حسن علم‌الهدایی امروز در گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و رشد با رویکرد تشکیل انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان که در پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند به ما عنایت کرد و باران، تالاب‌های مختلف ما را پر آب کرد، اما به دلیل عدم آمادگی و ضعف مدیریت، مشکلاتی ایجاد شد. فرماندار، استاندار، بخشدار، شهردار و دهیاران باید به فکر باشند تا اگر چنین اتفاقی رخ داد، چگونه باید مقابله و هدایت کنند، بنابراین بحث مدیریت بسیار مهم است.

وی با اشاره به شعار “رونق تولید”، تصریح کرد: اگر بتوانیم مدیران تولیدی تربیت کنیم که فکر تولیدی و انگیزه کارآفرینی و تولیدی داشته باشند، به نقطه بسیار خوبی خواهیم رسید. تولید به عوامل و مسائل زیادی بستگی دارد و در بحث اشتغال و کارآفرینی، بسیار تاثیرگذار است. ما کشوری با نیروهای جوان هستیم که جوانی یکی از منابع اصیل تولید و رونق تولید است.

علم‌الهدایی افزود: باید بتوانیم شرکت‌های دانش‌بنیان را به لحاظ معنوی، فیزیکی، مادی و قانونی رشد داده و جلو ببریم تا نفت موجب آزار و اذیت ما نشود، اگر در طول ۲۰ سال، پنج درصد نفت را ذخیره و خود را جدا می‌کردیم، دیگر نفت حربه تحریمی نبود.

رئیس سابق پارک علم و فناوری خراسان رضوی بیان کرد: فرصت‌های بسیار خوبی در اختیار ایران قرار داشته و در نقاط مختلف کشور منابع و ذخایر فراوانی از نیروی انسانی تا مواد معدنی، کانی، کشاورزی و جنبه‌های فرهنگی مختلفی وجود دارد. ما می‌توانیم به سمت یک اقتصاد دانش‌محور و دانش‌بنیان پیش برویم. باید برای رونق تولید مدیرانی را تربیت کنیم که باور داشته باشند. می‌توانیم تولیدی داشته باشیم تا هم در بازارهای داخلی و هم خارجی رقابت کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان وجود دارد که نسبت به ۲۰ هزار شرکت در برنامه ششم توسعه اندک است، عنوان کرد: ایران جایگاه پانزدهم تولید علم را دارد. چشم امید نظام، کشور و همه ما و افرادی که عمری را در این جهات گذراندیم، به موسسات فناور، دانش‌بنیان و جوانان تحصیلکرده است تا بتوانند سال ۹۸ را هرچه نوآورتر، باشکوه‌تر و بهتر اداره کنند، امیدوارم دستاورد ما در پایان سال عالی باشد و بتوانیم صنعت را نیز به این سمت هدایت کنیم.

علم‌الهدایی خاطرنشان کرد: رونق تولید، رونق مراکز تحقیق و توسعه (R & D) نیز هست. زمانی که R & D شرکت‌ها به‌روز، علمی و کارآمد باشد، می‌تواند پیش رود و پیشرفت‌های زیادی را ایجاد کند. در شرایطی که بسیاری می‌خواهند ما را تحت فشار قرار دهند.

رئیس سابق پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: ما قدرت خود را از دین اسلام، فرهنگ و اعتقاداتمان می‌گیریم. ما چند هزار سال تاریخ داریم و با توجه به این تاریخ از نظر معنوی، مادی، فیزیکی و تمام جنبه‌ها، این آمادگی، امکان، فرصت و موهبت الهی برای رشد، تکامل و پیشرفت را داریم. امیدوارم سال ۹۸، سال توسعه همه‌جانبه در جنبه‌های مختلف اقتصادی، معنوی و رشد ایران باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.