صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / ابوترابی: بیمه همگانی ساختمان‌ها در برابر حوادث غیر مترقبه یک امر ضروری است
ابوترابی: بیمه همگانی ساختمان‌ها در برابر حوادث غیر مترقبه یک امر ضروری است

ابوترابی: بیمه همگانی ساختمان‌ها در برابر حوادث غیر مترقبه یک امر ضروری است

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که چندین بار تاکنون بحث بیمه همگانی ساختمان‌ها در مجلس مطرح شده، اما به نتیجه‌ای نرسیده است، بر لزوم پیگیری این موضوع تاکید کرد.

کمپ سیل‌زدگان روستای «حمیدیه»

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که بیمه همگانی ساختمان‌ها در برابر حوادث غیر مترقبه یک امر لازم است، بیان کرد: تجربه‌ای که در اکثر کشورهای دنیا وجود دارد این است که منازل مسکونی خود را در برابر حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله بیمه می‌کنند، اما متأسفانه در کشور ما بیمه همگانی در این زمینه وجود ندارد.

وی در ادامه اظهار کرد: تاکنون چندین بار در مجلس شورای اسلامی بیمه همگانی منازل و ساختمان‌ها در برابر حوادث غیر مترقبه مطرح شده است، اما متأسفانه به جایی نرسیده است. آن چه که در حال حاضر در بحث بیمه ساختمان وجود دارد، تنها در خصوص آتش سوزی منازل توسط گاز است.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد که یکی از ضروریات امروز کشور بیمه همگانی ساختمان‌ها در برابر حوادث غیر مترقبه است. در اصلاح لایحه قانون حوادث غیر مترقبه که در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.