صفحه اصلی / استان ها / مازندران / چرا بحران کم‌آبی بابلی‌ها همچنان پابرجاست؟ + فیلم
چرا بحران کم‌آبی بابلی‌ها همچنان پابرجاست؟ + فیلم

چرا بحران کم‌آبی بابلی‌ها همچنان پابرجاست؟ + فیلم

با توجه به گذشت حدود یک ماه از قطعی آب یکی از شهرستان مازندران، همچنان بخشی از شهرستان بابل در ساعاتی از روز دچار معضل بی‌آبی و کم‌آبی هستند.

بحران کم‌آبی

با توجه به گذشت حدود یک ماه از قطعی آب پرجمعیت شهرستان مازندران، همچنان بخشی از این شهرستان در ساعاتی از روز دچار معضل بی‌آبی و کم‌آبی هستند، این در حالی است که کدورت بالای آب سد البرز که تا پیش از قطع آب شرب، تأمین‌کننده یک سوم آب‌شرب بابل بود، باعث شد تصفیه‌خانه موقت در این شهرستان از کار بیفتد.

با کاهش ۵۰۰ لیتر بر ثانیه تأمین آب از محل سد البرز، بخشی از شهرستان بابل دچار بحران بی آبی و کم‌آبی شدند.

اگرچه ۲ پروژه جدید ایجاد خط لوله برای دریافت آب از سطح مخزن سد، توانست تصفیه‌خانه را راه‌اندازی کرده و بخشی از آب این شهرستان را تأمین کند، اما همچنان بخشی از شهروندان بابلی دچار معضل کم‌آبی و بی‌آبی در ساعاتی از روز هستند.

با تصمیمات اتخاذ شده پس از چند هفته بحران آب در بابل، مقرر شد خط لوله سوم نیز در مدار قرار گیرد؛ این تصمیم اگر چه دیر گرفته شد، اما نوید حل مشکل کم‌آبی ۵۰۰ لیتر بر ثانیه این شهرستان را می‌دهد.

حمیدرضا خدابخش‌پور، مدیر بحران آب و فاضلاب شهری (آبفا) مازندران در این رابطه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خط اول و دوم راه‌اندازی شد و با توجه به اینکه تمام شهروندان، مخزن ذخیره آب ندارند و معتقدیم باید توزیع برای همه یکسان باشد، در سه بازه زمانی، فشار پمپاژ آب در بابل را افزایش می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در این سه بازه زمانی، تمام مردم شهر می‌توانند از آب شرب بهره‌مند شوند، تصریح کرد: هر چند پمپاژ آب در بابل در تمامی ساعات انجام می‌شود اما در سه باز زمانی صبح، ظهر و شب، این پمپاژ فشار بیشتری دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز مازندران

About Nastooh.ir

  ۰۰:۰۰           

۰۰:۰۰

 ۰۰:۰۰

         

         

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.