صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / پیش‌بینی درآمد ماهیانه یک‌میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومانی مرکز پسماند مکانیزه منطقه ۶ برای شهرداری
پیش‌بینی درآمد ماهیانه یک‌میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومانی مرکز پسماند مکانیزه منطقه ۶ برای شهرداری

مدیر اداره پسماند منطقه ۶ شهرداری تهران خبر داد:

پیش‌بینی درآمد ماهیانه یک‌میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومانی مرکز پسماند مکانیزه منطقه ۶ برای شهرداری

مدیر اداره پسماند منطقه ۶ شهرداری تهران از پیش‌بینی درآمد یک‌میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومانی ماهیانه این مرکز خبر داد.

سازمان مدیریت پسماند

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی کاوه در حاشیه افتتاح مرکز پسماند مکانیزه منطقه ۶ تهران، گفت: احداث این مرکز از سال ۱۳۹۵ با هدف تفکیک زباله‌ها از مبدأ و درآمدزایی از زباله‌ها آغاز شد. بر همین اساس ۲۰۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا برای این مرکز در نظر گرفته شد که ۱۵۰۰ مترمربع آن سالن تفکیک و مابقی ساختمان اسکان کارگران است.

وی افزود: مهمترین خط پردازش این مرکز، پردازش زباله خشک است که با احداث این پروژه نزدیک به ۶۰ درصد از نیروی کار کاهش پیدا کرده است و در حقیقت روند مدیریت پسماند در منطقه تسهیل شده است.

وی ادامه داد: می‌توانیم در این مرکز در هر ساعت بین پنج تا شش تن زباله را جداسازی کنیم و در مرحله بعد زباله‌های جداسازی شده را دسته‌بندی و از مرکز خارج کنیم.

مدیر اداره پسماند منطقه ۶ شهرداری تهران در خصوص میزان تفکیک زباله در سطح منطقه قبل از احداث این مرکز، گفت: پیش از احداث این مرکز روزانه ۵۰ تن زباله در سطح منطقه تفکیک می‌شد و زمانی نزدیک به ۲۰ ساعت صرف این کار می‌شد. لذا با توجه به این‌که میدان آرژانتین مرکز تجاری پایتخت است صرف چنین زمانی برای این کار قابل قبول نبود. لذا برنامه احداث این مرکز در یک مناقصه به شرکتی خصوصی سپرده شد که این شرکت نیز از شرکت‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص هزینه احداث این مرکز، گفت: احداث این مرکز نزدیک به شش میلیارد تومان برآورد شد و ملکی که این مرکز در آن احداث شده متعلق به شهرداری تهران است. در حقیقت می‌توان گفت، به‌صورت کلی اجرای این طرح بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان هزینه دربر داشته است.

وی تاکید کرد: امید است با احداث این مرکز در کنار صرفه‌جویی‌های مادی طبق قراردادی که بین شرکت پیمانکار و شهرداری تهران بسته شده است، ماهیانه یک‌میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان درآمد برای شهرداری تهران ایجاد شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تصمیم جدید دولت درباره یارانه‌های نقدی/ اعلام جزییات

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.