صفحه اصلی / استان ها / فارس / محدودیت برخی قوانین در توسعه گلخانه‌ها
محدودیت برخی قوانین در توسعه گلخانه‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد:

محدودیت برخی قوانین در توسعه گلخانه‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: قوانینی در گذشته وضع شده که برخی از آنها مانعی برای توسعه گلخانه‌ها محسوب می‌شوند در حالی‎که قانون وحی منزل نیست و حتی برخی از آنها کارشناسی شده هم نیست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدعلی طهماسبی سه‎شنبه ۲۷ فروردین در همایش نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در شیراز با اشاره به اقبال دنیا به توسعه گلخانه به ویژه در کشورهای آسیایی، اظهار کرد: کشورهای اروپایی نیز با تکنولوژی‌های پیشرفته به صنعت گلخانه وارد شدند.

وی با بیان اینکه ایران در صنعت گلخانه‌سازی حرف برای گفتن دارد، افرود: در طراحی و ساخت گلخانه امروز ایران به نقطه‌ای رسیده است و باید برای توسعه این مسیر موانع از پیش پای سرمایه‌گذاران برداشته و راه هموار شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به اینکه برای توسعه گلخانه‌ها بخشنامه‌های زیادی شده است، خاطرنشان کرد: ستادهای اقتصاد مقاومتی در استان‌ها بسیاری از مشکلات را حل کرد و علاوه بر آن ما در جهاد کشاورزی تجربه استان‌ها را در اختیار همه قرار می‌دهیم.

طهماسبی با بیان اینکه استانداری‌ها می‌توانند براساس تشخیص خود در زمینه توسعه گلخانه‌ها اقدام کنند، عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که همواره مشکل بوده رعایت حریم در موضوع گلخانه‌ها است که کارشناسی شده نبوده است.

وی با اشاره به مشکل دیگر توسعه گلخانه‌ها، تصریح کرد: موضوع دیگر طولانی شدن و تعداد مجوزهای لازم است که اگر همه امور تحت عنوان یک بسته گلخانه‌ای در نظر گرفته شود و همه چیز در آن جای گیرد دیگر متقاضی برای گرفتن مجوز نیاز نیست؛ به چندین اداره مراجعه کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: یکی از مسائلی که در گلخانه‌ها باید رعایت شود، تنوع محصولات است به ویژه اینکه تقاضای بازار برای محصولات خارج از فصل زیاد است.

طهماسبی با اشاره به برخی از شبهات درباره مخرب بودن گلخانه‌ها برای محیط زیست افزود: گازهای گلخانه‌ای ربطی به گلخانه‌های کشاورزی ندارد و گلخانه‌ها نه تنها مضر نیستند بلکه برای محیط زیست مفید نیز هستند.

وی با بیان اینکه گلخانه‌ها بیشترین نقش را در ترسیب کربن دارند، بیان کرد: اگر گلخانه‌ها نباشند، باید هزینه‌ای برای ترسیب کربن پرداخت شود در صورتی که با توسعه گلخانه‌ها نه تنها رونق کشاورزی صورت می‌گیرد بلکه ترسیب کربن نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.