صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / تحویل گاز به نیروگاه شهید رجایی رکورد زد
تحویل گاز به نیروگاه شهید رجایی رکورد زد

در سال 97

تحویل گاز به نیروگاه شهید رجایی رکورد زد

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با اعلام تحویل بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه تولید برق شهید رجایی در سال 97 از ثبت بالاترین مقدار گاز تحویلی به این نیروگاه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, اسماعیل مفرد بوشهری در تشریح مقدار گاز مصرف شده در سطح استان قزوین در سال ۱۳۹۷ گفت: پارسال، ۵میلیارد و ۲۳۸ میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی استان قزوین مصرف شد. از این مقدار، سهم نیروگاه شهید رجایی ۲ میلیارد و ۶۳۴ میلیون مترمکعب بود که معادل ۵۰ درصد مصرف گاز کل استان است.
وی با بیان اینکه ثبت این میزان تحویل گاز به نیروگاه شهید رجایی، بالاترین مقدار تحویل گاز در سال‌های گذشته بوده است، اظهار کرد: گازرسانی نیروگاهی از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران و گازرسانی به نیروگاه شهید رجایی از مهم‌ترین وظایف شرکت گاز استان قزوین است که بر این اساس، میزان تحویل گاز به نیروگاه شهید رجایی در سال ۹۷ نسبت به سال پیش از آن، ۴۲ میلیون و ۶۷۴ هزار مترمکعب افزایش داشته است.
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه با سیاست‌های ابلاغی از سوی وزارت نفت در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، تحویل گاز به نیروگاه‌های تولید برق کشور روند صعودی و حداکثری به خود گرفته است، به گونه‌ای که در سال ۹۲ به نیروگاه شهید رجایی یک میلیارد مترمکعب گاز تحویل داده شده بود، اما این میزان در سال ۹۷ به ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسید که نشان‌دهنده رشد ۱۶۳ درصدی گازرسانی به این نیروگاه است.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت: صادرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.