صفحه اصلی / سرخط خبرها / پیشنهادهای جدید نوشت‌افزار ایرانی به خانواده‌ها
پیشنهادهای جدید نوشت‌افزار ایرانی به خانواده‌ها

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی خبر داد

پیشنهادهای جدید نوشت‌افزار ایرانی به خانواده‌ها

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی از افزایش تنوع محصولات این حوزه به پنج هزار محصول خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، سعید حسینی، مدیر مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، با اشاره به افزایش میزان تولیدات نوشت‌افزار بومی در سال گذشته گفت: سال ۹۷ برای فعالان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی یک سال ویژه و مقطع خاص بود. در سال گذشته ما با تنوع محصولات بومی مواجه بودیم؛ به این معنی که در سال‌های پیش‌تر ما تنها در حوزه محصولات چاپی و کاغذی و گاه هم در زمینه کیف و جامدادی فعالیت می‌کردیم، اما از سال ۹۷به حوزه تولید محصولات جدیدتری وارد شدیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷، تعداد پنج هزار محصول در زمینه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی تولید شد، افزود: همچنین تعداد تولیدکنندگان در این زمینه نیز از ۷۰ تولیدکننده به ۱۰۰ تولیدکننده افزایش یافت. قبلاً بسیاری از کاراکترهای بومی در انحصار بود، اما در سال ۹۷ این انحصار برای برخی از کاراکترها شکسته شد. همین موضوع سبب شد تا تولیدکنندگان بیشتری راغب شوند تا در این زمینه فعالیت کنند.

مدیر مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با تأکید بر گسترده شده شبکه توزیع نوشت‌افزار بومی در کشور ادامه داد: در سال‌های گذشته عمده این محصولات از طریق نمایشگاه‌های ایران‌نوشت برای مصرف‌کننده عرضه می‌شد، اما در سال ۹۷ تلاش کردیم تا دسترسی به این محصولات را تسهیل کنیم. علاوه بر توزیع این کالاها در سطح بازار و علاقه توزیع‌کنندگان به عرضه این محصولات، ما شاهد عرضه این کالاها حتی در سطح کوچک‌تر مانند مترو و … نیز بوده‌ایم. همین عوامل سبب شد تا تولیدکنندگان در سال ۹۷ از میزان فروش خود راضی‌تر باشند؛ این در حالی است که در سال‌های گذشته یکی از دغدغه‌های اصلی برخی از تولیدکنندگان میزان فروش این محصولات بود.

به گفته حسینی؛ ورود برخی از سازمان‌ها به خرید محصولات بومی از دیگر شاخصه‌های سال ۹۷ بود. در گذشته سازمان‌ها برای مصارف خود یا تأمین نیاز مناطق بومی، از محصولات وارداتی استفاده می‌کردند، اما در سال ۹۷ برخی از این سازمان‌ها مانند ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در جهت فرهنگ‌سازی و به منظور ایجاد اشتغال، اقدام به خرید نوشت‌افزار ایرانی اسلامی کردند. همچنین وزارت آموزش و پرورش نیز تلاش کرد تا در سال گذشته در زمینه فرهنگ‌سازی برای استفاده از محصولات بومی وارد شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.