صفحه اصلی / استان ها / بوشهر / سوءاستفاده از کم تحرکی بچه آهوهای بوشهر!
سوءاستفاده از کم تحرکی بچه آهوهای بوشهر!

سوءاستفاده از کم تحرکی بچه آهوهای بوشهر!

رئیس امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: متأسفانه در فصل زادآوری که از اواخر اسفند تا اوایل فصل بهار است، برخی افراد اقدام به انتقال کهره آهوها می‌کنند و از آنجا که بچه آهو در ابتدای تولد تحرک چندانی ندارد، متخلفان نیز از این شرایط سوءاستفاده و بچه آهو را از زیستگاه خود دور می‌کنند.

آهو

خسرو درویشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: منطقه حفاظت شده “مند” واقع در منطقه بردخون (شهرستان دیر) و پناهگاه حیات وحش جزیره خارگ، زیستگاه طبیعی آهوها هستند در حال حاضر حفاظت خوبی توسط محیط بانان در سطح استان صورت می‌گیرد و تخلفات و میزان شکار غیرمجاز کم است.

وی در ارتباط با خطرات احتمالی پیش روی این گونه جانوری گفت: در سال ۸۲ با شیوع یک نوع بیماری، بسیاری از این آهوها از بین رفتند اما با تمهیدات اندیشیده شده طی سال‌های اخیر این بیماری تکرار نشده است.

رئیس اداره امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: همچنین با وقوع سیل در منطقه “مند” بیش از ۳۰۰ رأس آهو از بین رفتند، چون این منطقه در پایین دست قرار گرفته است اما خوشبختانه قبل از آن و با پیش بینی سیل، بخشی از آهوها منتقل شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جمعیت آهوها در استان بوشهر احیا شده است و حداقل ۷۰۰ رأس آهو در پناهگاه حیات وحش جزیره خارگ و حدود ۸۰۰ رأس نیز در منطقه حفاظت شده مند نگهداری می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در خارگ، کوچک بودن زیستگاه نسبت به جمعیت آهوها بوده و اینکه ممکن است به دلیل وجود صنایع نفت و گاز و نظامی بودن منطقه، مشکلاتی برای حیات وحش به وجود بیاید.

خسرو درویشی با بیان اینکه در مجموع وضعیت آهو در خارگ و بردخون مطلوب است، ادامه داد: با اقداماتی از قبیل ایجاد جان پناه‌هایی برای مواقع بروز سیل سعی شده مشکلات موجود به حداقل برسد.

پیش از این نیز رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتی گفته، یگان حفاظت محیط زیست دشتی با همکاری یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان دشتی یک رأس کهره آهو را از یک نفر متخلف شکار و صید کشف و ضبط کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان دشتی با بیان این خبر افزود: پرونده مذکور جهت سیر مراحل قضائی به دادگستری دشتی معرفی گردید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ارتباط با اهمیت تنوع زیستی و حفاظت از گونه‌های جانوری تاکید نمود و از جوامع محلی خواست تا در حفاظت از این گونه‌ها همکاری نمایند. شهرستان دشتی یکی از شهرستان‌های استان بوشهر به مرکزیت شهر خورموج است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اقدامات مقابله با کرونا در بوشهر

اقدامات مقابله با کرونا در بوشهر

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, عبدالله کردگار صبح امروز در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.