صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اجرای سالانه ۲۰۰ پژوهش کاربردی

مدیر پژوهش‌های کاربردی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران خبر داد

اجرای سالانه ۲۰۰ پژوهش کاربردی

مدیر پژوهش‌های کاربردی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران از به سرانجام رسیدن چندین پژوهش کاربردی در دانشکده فنی دانشگاه تهران در حوزه فنی مهندسی خبر داد و گفت: پژوهش‌های کاربردی با مشارکت صنعت است و بدین ترتیب نیاز صنعت برطرف می‌شود.

پژوهش

دکتر مهدی قراباغی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دو پروژه ربات انسان نمای “سورنا” و خودرو “غزال” خورشیدی از پژوهش‌های کاربردی همین دانشکده بود، اظهار کرد: در تعریف به پژوهش‌هایی کار بردی اطلاق می‌شود که به نحوی با صنعت در ارتباط باشند، پژوهش‌هایی در حیطه مرزهای دانش که محصول آن به صنعت منتهی می‌شود اما در پژوهش‌های بنیادین علاقه اساتید در آن نقش دارد.

وی با بیان اینکه تز دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا نوعی پژوهش بنیادین محسوب می‌شود، افزود: در واقع حیطه کارشناسی، کارآموزی، کاربردی و پروژه کارشناسی نوعی پژوهش بنیادین است.

این دکترای فرآوری مواد معدنی با بیان اینکه پردیس دانشکده فنی به طور میانگین سالانه حدود ۲۰۰ پژوهش کاربردی (عقد قرارداد با صنعت) دارد، تصریح کرد: حاصل این میزان پژوهش کاربردی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است که در حوزه‌های متعددی چون مکانیک، برق، شیمی، عمران، محیط زیست و … پروژه‌های صنعتی تعریف و به واسطه آن محصولات خارج می‌شوند.

قراباغی با بیان اینکه هم اکنون با چندین شرکت معتبر و بزرگ کشور اعم از بخش خصوصی و دولتی قراردادهای صنعتی برای انجام پژوهش‌های کاربردی منعقد شده است، گفت: در حال حاضر در دانشکده برق و مکانیک Inovation Center یا مرکز نوآوری برای انجام کارهای مختلف و متنوع وجود دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.