صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / رحیمی جهان آبادی: مجمع تشخیص در بررسی FATF تحت تاثیر التهابات قرار نگیرد

رحیمی جهان آبادی: مجمع تشخیص در بررسی FATF تحت تاثیر التهابات قرار نگیرد

رئیس کمیته حقوق بین‌الملل کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت نگاه کارشناسی به لوایح مربوط به FATF تاکید کرد و گفت: در شرایطی که آمریکایی‌ها به دنبال قراردادن ما در چالش‌های امنیتی هستند نباید در بازی آمریکا شریک شویم.

جلیل رحیمی جهان آبادی

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بررسی لوایح CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عضویت ما در هر قرارداد و پیمانی مسلماً نیازمند بررسی شرایط کارشناسی، نیازها و منافع کشور است. این که ما تحت تأثیر برخی التهابات فضای بین‌المللی برای عضویت یا عدم عضویت خود در قراردادها تصمیم بگیریم ممکن است منافع کشور را تأمین نکند.

وی گفت: به هر حال فشار سیاسی و اقتصادی علیه کشور وجود دارد و نپیوستن ما به FATF به عنوان مجموعه‌ای از قراردادها، سیستم بانکی کشور را دچار خودتحریمی می‌کند و شرایط را برای ما سخت‌تر خواهد کرد. این درک ما از شرایط موجود است و در مجلس هم بر همین مبنا به لوایح مربوط به FATF رأی دادیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: در حال حاضر CFT و پالرمو در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام است و توقع ما از این مجموعه این است که همانطور که مجلس که مقابل جو موجود ایستاد، به این لوایح دید کارشناسی داشته باشند چرا که باید برای افکار عمومی، نخبگان و دانشگاهیان و کارشناسان پاسخ قانع کننده‌ای داشته باشند.

رئیس کمیته حقوق بین‌الملل مجلس در ادامه یادآور شد: این که بخواهیم لوایح مربوط به FATF را تحت تأثیر برخی از التهابات سیاسی کنار بگذاریم خیلی معقول نیست. در شرایطی که آمریکا، سپاه را به عنوان بخشی از نیروی نظامی رسمی کشور تروریست اعلام کرده احتمال بالا گرفتن تنش‌های سیاسی و نظامی هم افزایش می‌یابد و در این شرایط عقلانیت و مدارا در تمام ارکان نظام ضرورت دارد.

نماینده مردم تربت جام و تایباد و باخرز در مجلس اضافه کرد: ما نباید در تله آمریکا که می‌خواهد فضا را متشنج کند و ما را در چالش امنیتی در منطقه قرار دهد قرار بگیریم، بلکه باید در عرصه سیاست خارجی و سایر عرصه‌ها دقت کنیم تا شناخت نقشه دشمن و نیازش به درگیری را تبیین کنیم و در بازی آمریکا شریک نشویم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.