صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / ارائه دستاوردهای محیط زیستی شهرداری تهران در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست

ارائه دستاوردهای محیط زیستی شهرداری تهران در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست فرصت مناسبی را جهت بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل محیط زیستی ایجاد خواهد کرد که یقیناً بهره‌برداری از آن می‌تواند باعث کاهش و جلوگیری از اثرات زیانبار محیط زیستی در پروژه‌های کلان شهری شود.

به گزارش کسب و کار نیوز و بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، صدرالدین علی پور در بازدید از غرفه این اداره کل و ادارات مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران در سالن ۳۵ هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست گفت: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار به نمایندگی از کل مجموعه شهرداری تهران با هدف تبادل تجربیات در سطح ملی و بین المللی، ارائه آخرین دستاوردها و فعالیت های حوزه محیط زیست در هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست شرکت کرده است.

وی افزود: با توجه به رسالت شهرداری تهران در حوزه محیط زیست شهری، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار پیشگام فعالیت‌های محیط زیستی با ارائه مدل‌ها و اقدامات شاخص محیط زیستی است که به عنوان الگویی برای دیگر شهرها با تشکیل کمیته محیط زیست کلانشهرها، تجربیات خود را در اختیار سایر کلانشهرها قرار می‌دهد.

علی‌پور افزود: نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست، فرصت مناسبی را برای آشنایی با دیگر سازمان‌ها و فعالیت آن‌ها در حوزه محیط زیست به ویژه محیط زیست شهری فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای محیط زیستی خود را در قالب ستادی و منطقه‌ای، سخت افزاری و نرم افزاری از جمله بهینه سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، سیستم‌های آبیاری هوشمند و اطلس‌های تهیه شده از وضعیت محیط زیست هر منطقه، اطلاع رسانی در خصوص مدیریت پسماند شهری، ایستگاه سنجش آلودگی هوا و تنوع زیستی ارائه می‌کند.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی “مکانیابی، طراحی، اجرای نیروگاه خورشیدی در محیط شهری و خانگی” و “کاهش مصرف انرژی خانگی و اداری با اجرای سیستم‌های خورشیدی” از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در غرفه اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار برای عموم اجرا می‌شود.

وی با اشاره به همزمانی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با بحران سیل اخیر در کشور و اختصاص یافتن درآمد آن به موضوعات مرتبط با سیل خاطرنشان کرد: این نمایشگاه فضای مناسبی را جهت بحث و تبادل نظر تخصصی و کارشناسی در خصوص عدم رعایت حرایم محیط زیستی در شهرها فراهم می‌کند که یقیناً باعث جلوگیری از اثرات زیانبار حوادث طبیعی در کشور خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.