صفحه اصلی / استان ها / زنجان / موکب‌های مستقر در مناطق سیل‌زده و دغدغه نکات بهداشتی
موکب‌های مستقر در مناطق سیل‌زده و دغدغه نکات بهداشتی

موکب‌های مستقر در مناطق سیل‌زده و دغدغه نکات بهداشتی

رعایت برخی از موارد بهداشتی توسط موکب‌های مستقر در مناطق سیل‌زده می‌تواند به کمک‌رسانی بهتر در این مناطق کمک کند .

موکب

کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت خرم‌دره در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع سیل در برخی از مناطق کشور و استقرار موکب‌ها از نقاط مختلف کشور از جمله خرم‌دره برای امدادرسانی به مردم این مناطق، اظهار کرد: برای رعایت هر چه بهتر بهداشت برای افراد خدمت کننده در موکب‌ها باید حتما لباس کار با ارم مشخص پیش‌بینی شود تا هم بهداشت فردی رعایت شود و هم از مداخله افراد متفرقه در امر پخت و توزیع غذا جلوگیری به عمل آید .

فهیمه حیدری با تاکید بر اینکه برای تایید سلامت جسمی افراد باید حتما کارت بهداشتی برای افراد صادر شود، ادامه داد: به همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفا حریق از دیگر ملزومات اساسی این موکب‌ها است .

این مسئول با تاکید بر اینکه افراد مستقر در موکب حتما باید آب بطری شده به همراه داشته باشند، ادامه داد: در صورت عدم دسترسی به آب شبکه بهداشت باید کلر در اختیار موکب‌ها قرار داده و نحوه تهیه آب آشامیدنی بهداشتی را نیز به افراد آموزش دهد .

وی با اشاره به اینکه باید ایمنی محل طبخ غذا از لحاظ گازکشی و برق‌کشی حتما رعایت شود، ادامه داد: چادرهای اسکان باید حداقل ۱۵ متر از محل سانحه فاصله داشته باشد .

حیدری با تاکید بر اینکه باید محل‌هایی نیز برای دفع بهداشتی زباله‌ها از قبل پیش‌بینی شود تا امکان ادامه عملیات وجود داشته باشد، گفت:  با توجه به شیوع حشرات و جوندگان موکب‌ها بایدابزارهای لازم برای مبارره با این حشرات به همراه داشته باشند .

وی با اشاره به اینکه باید حتما امکان جوشاندن غذاهای کنسروی فراهم شود، خاطرنشان کرد: تاریخ مصرف مواد غذایی نیز حتما باید چک شود تا منجر به مسمومیت غذایی نشود .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.