صفحه اصلی / استان ها / البرز / جدی بودن موضوع قاچاق دام در استان‌های مرزی ایران

سرپرست اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی البرز مطرح کرد؛

جدی بودن موضوع قاچاق دام در استان‌های مرزی ایران

سرپرست اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی البرز گفت: بحث قاچاق دام در استان‌های مرزی جدی است و البته تاکنون در البرز آمار و گزارشی از قاچاق دام ارائه نداشته است.

قاچاق ‌دام

محسن ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع هویت دار کردن دام‌ها برای جلوگیری از قاچاق دام زنده از طریق شیوه نامه‌ای در خصوص حمل و نقل و نگهداری آنها به کلیه استان‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: تاکنون چندین جلسه برای بررسی این شیوه نامه برگزار شده تا ایرادات آن را برطرف شود و بتوان هم در بخش نگهداری و هم حمل و نقل، هویت‌دار کردن دام‌ها را اجرایی کنیم: هویت‌دار کردن دام‌ها در بحث حمل و نقل در حال انجام است که تا حد زیادی از قاچاق دام جلوگیری کرده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر دام‌هایی که به هر استان وارد یا از آن خارج می‌شود، از طریق پلاک گوش‌های بارکددار پلاک گذاری می‌شوند. با این پلاک اطلاعات دام‌ها در سامانه سازمان دامپزشکی به ثبت می‌رسد و در نهایت مجوز حمل بهداشتی محموله صادر می‌شود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: برای هویت‌دار کردن دام در بحث نگهداری هم منتظر به روز کردن سامانه وزارت جهاد کشاورزی هستیم. احتمالاً از آخر اردیبهشت ماه امکان هویت‌دار کردن دام‌هایی که توسط دامداری‌ها نگهداری می‌شوند در سامانه وزارت جهاد کشاورزی ایجاد می‌شود.

وی افزود: پس از بروز رسانی این سامانه فرایند پلاک کوبی جمعیت دامی تمام استان‌های کشور برای هویت دار کردن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت قاچاق دام در استان اضافه کرد: جمعیت دامی هر استان به واسطه واکسیناسیون مستمر توسط اداره کل دامپزشکی و اقدامات جهاد کشاورزی مشخص است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ساعت کاری بازار

ساعت کاری بازار روزهای کرج اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهراب سعادت اظهار کرد: طی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.