صفحه اصلی / استان ها / کرمان / نقاط آسیب‌پذیر رودخانه‌های کرمان برطرف شده است/مردم از حریم رودخانه‌ها فاصله بگیرند
نقاط آسیب‌پذیر رودخانه‌های کرمان برطرف شده است/مردم از حریم رودخانه‌ها فاصله بگیرند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان:

نقاط آسیب‌پذیر رودخانه‌های کرمان برطرف شده است/مردم از حریم رودخانه‌ها فاصله بگیرند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان، وضعیت آب پشت سدهای استان در پی بارندگی‌های عصر امروز در استان کرمان را تشریح کرد.

سد بافت

ابراهیم علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه کویر، گفت: ظرفیت سد جیرفت ۳۳۶ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر ۲۰۰ میلیون مترمکعب در پشت این سد ذخیره شده و تا این لحظه دریچه‌های آن باز نشده‌اند.

وی ظرفیت ذخیره‌سازی سد نساء بم را ۱۶۸ میلیون مترمکعب اعلام کرد و از وجود ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب در پشت این سد خبر داد و گفت: در حاضر دریچه‌های تخلیه تحتانی این سد از چند روز اخیر باز شده تا میزان آب پشت سد نساء را به ۱۲۰ میلیون مترمکعب برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان ادامه داد: سد بافت نیز ۴۰ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که در حال حاضر ۱۰ میلیون مترمکعب آن خالی است. با توجه به اینکه ۳۵ میلیون مترمکعب آب در پشت این سد ذخیره بود؛ برای احتیاط از روزهای اخیر دریچه‌های این سد را باز کرده تا ظرفیت آن به ۳۰ میلیون مترمکعب برسانیم که اگر این سد ورودی نداشته باشد، فردا دریچه‌های تخلیه تحتانی آن بسته خواهند شد.

وی به ظرفیت ۴۰ میلیون مترمکعبی سد سیرجان اشاره کرد و افزود: سد سیرجان فقط ۱۱ میلیون مترمکعب در پشت آن آب ذخیره دارد و مابقی آن خالی است.

علیزاده به وضعیت رودخانه‌های استان نیز اشاره کرد و افزود: ستاد بحران شهرستان‌ها از هشت روز پیش همه ماشین‌آلات موجود شهرستان را جمع‌آوری کرده و همه ماشین‌آلات شرکت آب منطقه‌ای و پیمانکاران طرف قراردادمان به‌کار گرفته شده و تقریباً همه نقاط آسیب‌پذیر رودخانه‌ها را برطرف کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه “مردم اخبار را از منابع رسمی پیگیری کنند”، تصریح کرد: مردم از حضور در بستر رودخانه‌ها اکیداً خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.