سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / خاخام‌های یهودی و روحانیون مسلمان به مراکز امور مذهبی ارتش آلمان می‌پیوندند

خاخام‌های یهودی و روحانیون مسلمان به مراکز امور مذهبی ارتش آلمان می‌پیوندند

وزیر دفاع آلمان خواهان حضور مفتی‌ها، روحانی‌ها و خاخام‌های یهودی در مراکز مذهبی ارتش آلمان است.

مرکل ارتش آلمان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از دویچه وله، اورسولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان می‌خواهد که تا پایان سال ۲۰۱۹ خاخام‌های یهودی، مفتی و روحانیون مسلمان به مراکز امور مذهبی ارتش این کشور بپیوندند؛ البته در اینباره برخی موانع وجود دارد که باید حل شود.

زمانی که کنستانتین پال، اولین خاخام یهودی به عنوان کارآموز در مرکز امور مذهبی ارتش آلمان در سال ۲۰۰۴ فعالیت می‌کرد، ارتش آلمان کمتر درهای خود را به سوی مذاهب دیگر باز کرده بود؛ اما وزیر دفاع آلمان در اوایل ماه آوریل اعلام کرد که وی در نظر دارد خاخام‌های یهودی را دعوت کرده و همچنین تلاش می‌کند که موانع حقوقی را بردارد. 

وی ادامه داد که او می‌خواهد روحانیون و مفتیان مسلمان را نیز به مرکز امور مذهبی ارتش آلمان دعوت کند.

فعالیت مراکز امور مذهبی ارتش آلمان شامل خدمات مذهبی و همچنین ارائه مشاوره به سربازان است اما بیشتر افراد حاضر در این مراکز کشیشان بوده‌اند؛ این در حالی است که در ارتش آلمان سربازان مسلمان و یهودی نیز حضور دارند.

در حال حاضر بنا بر اعلام وزارت دفاع آلمان نزدیک به ۳۰۰ سرباز یهودی و ۳۰۰۰ سرباز مسلمان در ارتش آلمان حضور دارند البته مقامات این کشور قادر نیستند که تعداد دقیق و رسمی حضور یهودیان و مسلمانان در ارتش را تأیید کنند زیرا اطلاعاتی درباره وابستگی مذهبی سربازان وجود ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.