صفحه اصلی / استان ها / کرمان / بیماری زنگ زرد گندم در کمین مزارع گندم استان کرمان
بیماری زنگ زرد گندم در کمین مزارع گندم استان کرمان

بیماری زنگ زرد گندم در کمین مزارع گندم استان کرمان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی سال زراعی جاری و ناپایداری‌های جوی، همچنان این بیماری به عنوان یکی از تهدیدهای مهم مزارع گندم و جو استان مطرح است.

گندم.jpg

به گزارش کسب و کار نیوز، “ناصر طاهری” در جمع خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر گفت: در سال زراعی جاری در چهار هکتار از مزارع گندم شهرستان ارزوئیه بیماری زنگ زرد گندم مشاهده شد که با اقدام به موقع و کانون کوبی مزارع آلوده به محض مشاهده اولین علائم آلودگی تا حد زیادی جلوی گسترش و اپیدمی بیماری گرفته شد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی سال زراعی جاری و ناپایداری های جوی، همچنان این بیماری به عنوان یکی از تهدیدهای مهم مزارع گندم و جو استان مطرح است، افزود: کار رصد و پایش مزارع بطور مستمر توسط کارشناسان شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی ادامه می‌یابد تا شاهد وقوع اپیدمی‌های شدید بیماری در استان نباشیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان اظهار کرد: زنگ زرد گندم یکی از مهم‌ترین بیماری‌های قارچی مزارع گندم و جو در کشور است که در صورت وجود شرایط آب و هوایی مناسب از جمله بهار خنک و وجود رطوبت نسبی مناسب در هوا، احتمال طغیان و گسترش آن در مزارع استان وجود دارد و در صورت شیوع خسارت سنگینی را به بار خواهد آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مهیا بودن شرایط ذکر شده استفاده از ارقام مقاوم یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با زنگ زرد گندم است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.