صفحه اصلی / استان ها / سمنان / انتقاد نماینده سمنان از قصور در هدررفت پساب‌ها و رهاکردن آن در بیابان‌
انتقاد نماینده سمنان از قصور در هدررفت پساب‌ها و رهاکردن آن در بیابان‌

انتقاد نماینده سمنان از قصور در هدررفت پساب‌ها و رهاکردن آن در بیابان‌

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت استفاده حداکثری از آب‌های سطحی تاکید کرد و گفت: قصور در هرز رفتن پسآب‌ها و ورود آن به مناطق بیابانی و کویری قابل قبول نیست.

بیابان‌زائی

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد همتی در جلسه شورای اداری شهرستان سمنان با بیان این‌که آب باید اولویت اول استان در سال ۹۸ باشد اظهار کرد: کوتاهی و قصور در ارتباط با هرز رفتن پسآب‌ها و رهاکردن آن در بیابان‌ها قابل پذیرش نیست، چرا که با استفاده از این ظرفیت، بالغ بر ۳۵۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت‌منابع آبی برای شهرستان ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری حداکثری از آب‌های سطحی ناشی از سیلاب‌ها تاکید و تصریح کرد: باید مطالعات بر روی مسیل‌ها و بازنگری در سیل بندهای حاشیه شهرهای استان به‌منظور جلوگیری از بروز سیلاب، خطرات و آسیب‌های احتمالی ناشی از آن در دستور کار مسؤولان ذی‌ربط قرار گیرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان این‌که آب باید اولویت اصلی استان در سال ۹۸ باشد افزود: با راه‌اندازی و تشکیل ستاد آب، امورات مربوط به این بخش با سرعت بهتری اجرایی می‌شود.

همتی با اشاره به تصویب طرح انتقال آب خزر در روزهای پایانی سال قبل گفت: برای اولین بار ردیف بودجه از سوی مجلس به مطالعه طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی در نظر گرفته شد و خوشبختانه با توجه به نیاز آبی سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه تخصیص ردیف برای سند فینسک نیز صورت گرفت که خبر خوبی برای مردم این سه شهرستان در نوروز امسال بود.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه با بیان این‌که تمامی شرایط و بسترها برای اجرا و تحقق این دو مهم که فرصتی طلایی برای استان است آماده شده اظهار کرد: همه باید با همدلی و وحدت، برای به سرانجام رساندن این دو تلاش کنیم تا ظرف چند ماه آینده قرارداد این دو پروژه مهم منعقد شود.

وی بر ضرورت افزایش بهره‌وری در حوزه مصارف آب در بخش کشاورزی تاکید و تصریح کرد: تجمیع زمین‌های کشاورزی در کنار توجه بیشتر به آبیاری صنعتی، ضمن تقویت بخش کشاورزی فرصت‌های شغلی خوبی در منطقه ایجاد می‌کند.

دو وزیر در راه سمنان

این عضو فراکسیون امید از سفر عضو کابینه به سمنان در روزهای آتی خبر داد و گفت: با هماهنگی‌هایی که انجام شده، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زودی به استان سفر می‌کنند.

وی با بیان این‌که وزیر فرهنگ و ارشاد ۲۹ و ۳۰ فروردین ماه جاری به سمنان سفر می‌کند، بر ضرورت استفاده دستگاه‌ها از فرصت سفر اعضای کابینه به سمنان تاکید کرد.

همتی با ابراز خرسندی از توفیقات استان در حوزه گردشگری گفت: اتفاقات خوب و مؤثر در بخش گردشگری، حاصل همکاری بسیارمطلوب در بین دستگاه‌های اجرایی استان بود که استقبال خوب مسافران را به همراه داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: استفاده مناسب از فضای مجازی، راه‌اندازی برنامه‌های موبایلی و تورهای رایگان گردشگری و… تأثیر مثبتی در جذب و ماندگاری مسافران در استان سمنان داشت.

این نماینده اصلاح‌طلب با انتقاد از اقدام خصمانه امریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران با اشاره به اقدام متقابل نمایندگان مجلس افزود: در همین راستا کلیات طرح دو فوریتی تروریست قلمداد کردن نیروهای آمریکایی در غرب آسیا در قالب اقدام متقابل در برابر اقدامات خصمانه دولت آمریکا در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

وی با ابراز خرسندی از حمایت همه‌جانبه داخلی و خارجی از سپاه بیان کرد: باید حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نیروی مردمی، ادامه‌دار باشد، چرا استحکام نظام بر پایه ایجاد همبستگی و وحدت در کشور است.

همتی با بیان این‌که باید سیاست‌های داخلی و خارجی را همراه با دوری از افراط و تفریط، با اصول و مبانی شعار سال و رونق تولید هماهنگ کنیم، اضافه کرد: به طور قطع کشورهای همسایه در تحقق شعار سال و رونق تولید در اولویت هستند و باید ارتباط با همسایگان به صورت ویژه در راستای‌حفظ منافع ملی، تقویت شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.