صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / نشریات دانشجویی به حل معضلات دانشگاه‌ها کمک می‌کنند

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

نشریات دانشجویی به حل معضلات دانشگاه‌ها کمک می‌کنند

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:حرکت دانشجویی در قالب نشریات کمک می‌کند تا با کمک دانشجویان، معضلات دانشگاه و نظام آموزشی رصد شده و با کمک آن‌ها و تمام مسئولان، راهکارهای خوب ارائه شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، هادی عسگری، امروز در نخستین دوره گردهمایی فعالان نشریات دانشجویی وزارت علوم  که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به واقعه سیل که بخش عظیمی از مردم ایران گرفتار آن شدند، برای درگذشتگان علو درجات را خواستار هستم و با آسیب‌دیدگان همدردی می‌کنم. امیدوارم با کمک شما دانشجویان، فضایی را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم تا کمک نظام و دولت باشیم و مشکلات مردم و کشور را حل نماییم.

وی با بیان اینکه نشریات دانشجویی یکی از عرصه‌های فعالیت دانشجویی است، عنوان کرد: نشریات باید با توجه به رسالت خود با جلب مشارکت دانشجویان برای جامعه اسلامی، دانشگاه و خود دانشجویان تولید ارزش کنند که در این صورت بخش کثیری از جمعیت دانشجویی درگیر آن می‌شوند.

عسگری گفت: نشریات دانشجویی برکاتی دارد. با وجود این نشریات، دانشجویان استقلال پیدا می‌کنند. مهم‌ترین وجه آن، این است که نسبت به نوشته، احساس تعهد بیشتر می‌شود. خود دانشجویان یاد می‌گیرند تا فعالیت دانشجویی را مدیریت کنند. حرکت دانشجویی در قالب نشریات کمک می‌کند تا با کمک دانشجویان، معضلات دانشگاه و نظام آموزشی رصد شده و با کمک آن‌ها و تمام مسئولان، راهکارهای خوب ارائه شوند.

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص بودجه دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه‌ها موظف هستند که از کنشگری فعالیت دانشجویان ذیل آیین‌نامه‌ها و مصوبات در حد مقدورات حمایت کنند، اما بخشی از اعتبارات دانشگاه‌ها با توجه به فضای جنگ اقتصادی تخصیص پیدا نکرده است. بخشی از ملاحظات اقتصادی دانشگاه به این دلیل است، اما این دلیلی نیست که نخواهند از فعالیت دانشجویان حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که اتفاقی مانند سیل حادث می‌شود، در وهله اول باید امداد و نجات صورت گیرد و بعد جامعه دچار بحران‌های بعد از سیل می‌شود، تصریح کرد: در این زمینه به کمک تمام دانشجویان نیاز است. ما مجاز نیستیم در این زمینه موازی‌کاری کنیم. هرکجا اتحاد و همدلی بوده، پیروزی به دست آمده است.  ما در سه رویداد کنگره ملی شهدای دانشجو، پیاده‌روی اربعین و اردوهای راهیان نور کمک کردیم. در راهیان نور با توجه به مسایل مالی، افت دانشجویان بازدیدکننده از مناطق را نداشتیم. در خصوص سیل نیز در حال بررسی هستیم. نهادهایی که مسئول شدند در حال بررسی هستند تا مسائل را به شورا ببریم و به دانشگاه‌ها ابلاغ کنیم تا با مشارکت دانشجویان و تشکل‌ها زمان‌بندی داشته باشیم و فضایی را درست کنیم که به آسیب‌دیدگان کمک کرده و حرکت جهادی داشته باشیم.

عسگری در خصوص جشنواره حرکت، خاطرنشان کرد: در جشنواره حرکت اگر غرفه‌ای بخواهد تزیینات داشته باشد، مشکلی ندارد، اما امسال به لحاظ تکالیفی که به دلایل اقتصادی و اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی داریم، به دنبال کارآمد کردن گروه‌های دانشجویی هستیم تا فرهنگی و اجتماعی کار کنند. باید به این سمت رفت که جشنواره‌ها بازنگری کلی شده و به سمت فعالیت‌های کارآفرینانه سوق داده شوند. ما بیش از ۲۴۰ غرفه تولیدی داشتیم. حتما باید در جشنواره‌ها بازنگری شود و کمک کنیم تا اصالت آن‌ها بیشتر شود.

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اعتراضات به وضعیت انتخابات مدیر مسئولان نشریات، عنوان کرد: انتخابات بر اساس ضابطه باید در دانشگاه تهران و هر دانشگاه دیگری برگزار شود و اعتراضات در شورای ناظر بررسی می‌شود. انتخابات دانشگاه فرهنگیان نیز در مشهد برگزار و گزارش‌ها داده شده، ما نیز بررسی خواهیم کرد و در شورا مطرح خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.