نشست سواد رسانهای، اقتصاد و برندسازی با حضور مدیرعامل انجمن سواد رسانهای ایران و اعضای کارگروه مذکور به میزبانی بانک سرمایه برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، در این نشست که با حضور مدیران روابط عمومی برخی بانکهای کشور، رئیس کارگروه وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون فرهنگی مناطق آزاد کشور، سردبیران برخی خبرگزاریهای اقتصادی و مدیر عامل انجمن سواد رسانهای ایران تشکیل شد، بر ضرورت افزایش سواد رسانهای مدیران اقتصادی کشور، خبرنگاران حوزه اقتصاد و عموم مردم تاکید شد.
محمد صادق افراسیابی مدیر عامل انجمن سواد رسانهای ایران در این نشست از برنامه مشترک انجمن سواد رسانهای ایران، شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت و بانک رسالت برای افزایش سواد رسانهای اقتصادی عموم مردم خبر داد و گفت: یکی از برنامههای انجمن سواد رسانهای ایران، افزایش سواد مالی عموم اعضای جامعه با همکاری رسانههای جمعی است.
همچنین ناهید مونسان مدیر روابط عمومی بانک سرمایه و دبیر کارگروه سواد رسانهای، اقتصاد و برندسازی انجمن سواد رسانهای ایران درباره اهداف تشکیل کارگروه سواد رسانهای، اقتصاد و برندسازی گفت: افزایش سواد رسانهای اقتصادی عموم مردم با هدف مصونیتبخشی به جامعه در برابر شایعات و اخبار مدیریتشده از سوی اتاقهای فکر عملیات روانی در حوزه اقتصادی، افزایش توان مخاطب برای تجزیه و تحلیل تبلیغات تجاری، افزایش سواد رسانهای مسئولین برای ارتباط سالم، مفید و موثر از طریق رسانههای جمعی با عموم مردم، افزایش سواد رسانهای اصحاب رسانه برای بالا بردن قدرت دروازهبانی ایشان در حوزه خبر و پیامهای اقتصادی و آسیبشناسی برند ایرانی در سطح جهان و ارائه راهکار برای افزایش جایگاه برند ایرانی در سطح جهان از جمله اهداف تشکیل کارگروه سواد رسانهای، اقتصاد و برندسازی است.
وی افزود: گفتمانسازی اقتصاد مقاومتی با همکاری رسانههای جمعی، شبکهسازی فعالان حوزه سواد رسانهای و اقتصاد با هدف همافزایی و همکاری شبکهای، شناسایی و حمایت معنوی از پژوهشهای راهبردی در حوزه سواد رسانهای و اقتصاد و برنامهریزی برای آموزش مخاطبین هدف در حوزه سواد رسانهای و اقتصاد از دیگر اهداف تشکیل کارگروه مذکور است.
در ادامه این نشست برای تعیین رئیس کارگروه سواد رسانهای، اقتصاد و برندسازی انجمن سواد رسانهای ایران رای گیری شد که محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق مناطق آزاد کشور با رای اکثریت به عنوان رئیس کارگروه و غلامرضا کاظمی دینان رئیس سابق انجمن روابط عمومی ایران و مشاور رئیس کل بانک مرکزی به عنوان نایب رئیس کارگروه انتخاب شدند.