صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / امکان سیلابی همچون خوزستان در هرمزگان وجود ندارد
امکان سیلابی همچون خوزستان در هرمزگان وجود ندارد

یک مسئول:

امکان سیلابی همچون خوزستان در هرمزگان وجود ندارد

‌مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان در خصوص احتمال وقوع سیلابی همچون استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان در استان هرمزگان، بیان کرد: سیلاب در استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان با حجم گسترده آب همراه بود و مدیریت دیگری را می‌طلبید اما سامانه ورودی به هرمزگان در آن حد نیست اما در فصل گذر از زمستان به بهار نیز باعث تشدید بارندگی و حجم بارش‌ها را گسترده می‌کند.

باران

‌سعید رنجبر در گفت‌وگو با ایسنا، ‌افزود: بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بیانگر نزدیکی یک موج بارشی بسیار فعال بارشی از روز جمعه به خلیج‌فارس است که تا  روز دوشنبه  سبب ناپایداری جوی و دریایی قابل‌ملاحظه در استان‌های جنوب شرق کشور و استان هرمزگان خواهد شد.

وی با بیان اینکه شدت فعالیت سامانه بارشی ‌در استان هرمزگان روزهای شنبه  و یکشنبه پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: نحوه فعالیت این سامانه بارشی در اکثر نقاط استان به‌صورت رگبار باران و رعدوبرق، وزش بادهای شدید و مواج شدن دریا خواهد بود، طی ساعاتی وقوع تگرگ و تندباد لحظه‌ای نیز به‌ویژه در مناطق شرقی پیش‌بینی می‌شود.

رنجبر با اشاره به اینکه با توجه به‌شدت بارش، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی نیز در استان مورد انتظار است که توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌ها جداً خودداری شود، اضافه کرد: طی شنبه تا دوشنبه دریا با وزش تندبادهای جنوب شرقی(شنبه تا اوایل یکشنبه ) و تندبادهای شمال غربی(اواسط یکشنبه تا دوشنبه ) مواج و طوفانی خواهد بود، سرعت وزش باد در نقاطی از تنگه هرمز به ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج بیش از ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود با توجه به ناپایداری جوی و دریایی تمهیدات لازم صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اخطاریه‌ای که صادرشده به‌صورت شفاف تمامی موارد اعلام‌شده و در شرق هرمزگان همچون سیریک و میناب شدت بارش‌ها بیشتر است.

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان با اشاره به اینکه تمامی توصیه‌ها از سوی مدیریت بحران استانداری هرمزگان از سوی رسانه‌های رسمی اعلام می‌شود، تصریح کرد: امیدوارم شهروندان تنها به منابع رسمی توجه و از پرداختن به شایعات خودداری کنند.

رنجبر در خصوص احتمال وقوع سیلابی همچون استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان در استان هرمزگان، بیان کرد: سیلاب در استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان با حجم گسترده آب همراه بود و مدیریت دیگری را می‌طلبید اما سامانه ورودی به هرمزگان در آن حد نیست اما در فصل گذر از زمستان به بهار نیز باعث تشدید بارندگی و حجم بارش‌ها را گسترده می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.