صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / عفو بین‌الملل تحقیقی بین‌المللی و مستقل درباره پرونده خاشقجی را خواستار شد
عفو بین‌الملل تحقیقی بین‌المللی و مستقل درباره پرونده خاشقجی را خواستار شد

عفو بین‌الملل تحقیقی بین‌المللی و مستقل درباره پرونده خاشقجی را خواستار شد

عفو بین‌الملل اجرای تحقیقی بین‌المللی و مستقل درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول را خواستار شد.

پرونده خاشقجی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این درخواست عفو بین‌الملل در واکنش به اقدام روز دوشنبه وزارت خارجه آمریکا برای اعلام ممنوعیت ورود ۱۶ شهروند عربستانی به این کشور به دلیل دست‌ داشتن در قتل خاشقجی مطرح شد.

واکنش این نهاد بین‌المللی بیانیه‌ای با عنوان “تحقیق بین‌المللی و مستقل تنها راه دادخواهی در پرونده خاشقجی” بود که در سایت خود منتشر کرد.

آن ۱۶ نفری که وزارت خارجه آمریکا ورودشان به این کشور را ممنوع اعلام کرد، عبارتند از: سعود القحطانی، مشاور سابق محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، ماهر مطرب، صلاح طبیبی، مشعل البستانی، نایف العریفی، محمد الزهرانی، منصور ابو حسین، خالد العتیبی، عبدالعزیز الهوساوی، ولید الشهری، ثار الحربی، فهد البلوی، بدر العتیبی، مصطفی المدنی، سیف القحطانی، ترکی السهری.

طبق بیانیه یاد شده، فیلیب ناصیف، مدیر عفو بین‌الملل در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا اظهار کرد: اگر آمریکا در مسؤولیت خود برای کشف ابعاد مبهم قتل خاشقجی جدی بود، مایک پامپئو، وزیر خارجه آن باید اجرای تحقیقی مستقل و بین‌المللی با نظارت سازمان ملل را خواستار شده و در این زمینه کمک کند اما متاسفانه دولت ترامپ از موارد نقض حقوق بشر که توسط ریاض انجام  می‌شوند، چشم پوشی می‌کند.

ناصیف افزود: انجام یک تحقیق بین‌المللی بی‌طرف و مستقل تنها راهی است که ابعاد مبهم این جنایت را برملا کرده و این پیام را می‌رساند که مسؤولان عربستانی که در این جنایت دست داشتند، هرگز نمی‌توانند از محاکمه و حسابرسی فرار کنند.

انتهای پیام
 

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.