صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / حزب توسعه ملی: مسئولان از برخوردهای ماجراجویانه و تنش‌زا با اقدام ترامپ علیه سپاه پرهیز کنند
حزب توسعه ملی: مسئولان از برخوردهای ماجراجویانه و تنش‌زا با اقدام ترامپ علیه سپاه پرهیز کنند

ضمن محکوم کردن آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی؛

حزب توسعه ملی: مسئولان از برخوردهای ماجراجویانه و تنش‌زا با اقدام ترامپ علیه سپاه پرهیز کنند

حزب توسعه ملی ایران اسلامی در محکومیت اقدام آمریکا مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، بیانیه‌ای صادر کرد.

لوگوی حزب توسعه ملی

به گزارش کسب و کار نیوز، متن این بیانیه به شرح زیر است:

دولت آمریکا در جدیدترین تحرک ضد ایرانی خود، در اقدامی بی‌سابقه، سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داد. این در حالی است که سپاه، بنا بر نص قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بخشی از نهادهای قانونی و رسمی و قسمتی از نیروهای مسلح کشور محسوب می‌شود.

دولت ترامپ پیش از این با خروج از برجام، شناسایی جولان به‌عنوان بخشی از سرزمین اسرائیل که بر خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل انجام شد، خروج از پیمان تجاری شراکت فرا آتلانتیک (تی‌پی‌پی)، کناره‌گیری از توافقنامه پاریس در رابطه با تغییرات آب و هوایی و خطراتی که زمین را به شدت تهدید می‌کند، خروج از یونسکو، کناره‌گیری از پیمان جهانی سازمان ملل برای بهبود مهاجران و پناهندگان و مواردی از این دست، ماهیت خود را در ضدیت با توافقات و هنجارهای جهانی و همچنین عدم پرهیز از رفتارهای مخاطره‌آمیز برای صلح و آرامش جهانی نشان داده بود و تصمیم اخیر بر علیه سپاه، برگ دیگری بر این کتاب قطور افزود که به غیر از (رژیم) اسرائیل و معدود مراکز و کشورهایی در دنیا، یقیناً با عدم همراهی و استقبال جهانیان روبه‌رو خواهد شد.

این امر کاملاً بدیهی است که هیچ کشوری و مردمی، کوچک‌ترین تعرض خارجی به نیروهای مسلح خود را که مظهر اقتدار و قدرت ملی در مواجهه با خطرات بیگانه هستند، نخواهند پذیرفت و اساساً از همین روست که جوامع مختلف با دور نگاه‌داشتن نیروهای مسلح خود از مناقشات سیاسی داخلی، آن را در جایگاهی متعالی و ملی قرار می‌دهند که توجه علایق و محبت‌های آحاد مختلف جامعه با هر نگاه و تفکری را به خود جلب کند و حمایت از آنها نقطه اشتراک همه ملت باشد.

حزب توسعه ملی ایران اسلامی ضمن تقبیح و محکوم کردن اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی آن کشور که عملی خلاف عرف و حقوق بین‌الملل و در حکم تعرض به تمامیت ملی ایران است، حمایت قاطع خود را از کلیه نیروهای مسلح کشور، از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام می‌دارد. ما بر این واقعیت تأکید می‌کنیم که در داخل ایران، علی‌رغم تمامی اختلاف‌نظرات و سلیقه‌ها و انتقاداتی که به رفتار نهادهای مختلف ممکن است موجود باشد، حفظ امنیت و منافع ملی و دفاع از ساختارهای مقوم نظام سیاسی کشور، نقطه اشتراک کلیه کسانی است که دل در گرو تعالی این کشور دارند و تمامی اهداف و آرمان‌های خود را در گستره جغرافیایی کشوری مستقل و دیرینه به نام ایران جست‌وجو می‌کنند.

فرزندان سرفراز ایران به خوبی آموخته‌اند که چگونه از حقوق و آزادی‌های خود در داخل کشور دفاع کنند، بر لزوم جریان یافتن امور بر مداری که آزادی و آبادی ایران را تضمین کند پای بفشارند و نارسایی‌های احتمالی را هرچند با صرف زمان و پرداخت هزینه از زندگی خود و بدون اتکای به بیرون، اصلاح کنند. در عین حال برای دفع شر مقدر هر آنچه که استقلال و عزت کشور را از خارج نشانه گیرد، در کنار سایر هموطنان خود همچون ید واحده باشند. تقویت این قدرت مردمی که مؤثرترین عامل بازدارنده بدخواهان این کشور است، مستلزم هم‌افزایی همه آحاد جامعه و برطرف کردن موانع عملی تحقق کامل آن است.

در مواجهه با اقدام صورت گرفته اخیر آمریکا که بیشتر اثر روانی و سیاسی داشته و فاقد اثر وضعی و عملی درخوری است، نهادهای رسمی و مسئول کشور ضمن ابراز عکس‌العمل درخور و مقابله خردمندانه، که با استفاده از کلیه ابزارهای ممکن حقوقی، سیاسی و دیپلماتیک قابل انجام است، در انتخاب نوع رفتار و عمل خود، با هوشیاری کامل، از برخوردهای ماجراجویانه و تنش‌زا پرهیز کنند، که چه بسا یکی از اهداف پنهان این اقدام، واداشتن ایران به عکس‌العملی هیجانی باشد تا بر مبنای آن، آمریکا امکان بیشتری را برای همراه کردن سایر کشورها و افکار عمومی دنیا با سیاست‌های خود بیابد. امروز دولت نامتعادل آمریکا علی‌رغم تمامی مساعی و هزینه‌هایی که برای اعمال فشار بر ایران به‌کار برده است، هرچند موفقیت‌هایی در زمینه ایجاد اخلال در مراودات اقتصادی و تجاری ایران به‌دست آورده و یکی از نتایج آن ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم ایران است، اما در ایجاد اجماع جهانی در بین دول و ملل عالم و همراه‌سازی آنان با خود ناتوان بوده است و جهان، به رفتارهای ترامپ در قبال ایران با دیده نقد و تقبیح می‌نگرد. همگان باید مراقب باشند تا عملاً و ناخودآگاه هم‌جهت با برنامه‌های ترامپ حرکت نکنند. از این روی لازم است تا در کنار ابراز مخالفت و مقابله عملی حساب شده با اقدام اخیر آمریکا، حفظ جایگاه مناسب و قابل دفاع کنونی کشورمان در عرصه بین‌الملل که با اعمال رفتار عزت‌مندانه و در عین حال مبتنی بر تدبیر و عقلانیت به‌دست آمده، مورد توجه و عنایت جدی همه دستگاه‌ها و نهادها قرار داشته باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.