صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / باید بر نقش و توان سازنده‌ ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای اذعان کرد
باید بر نقش و توان سازنده‌ ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای اذعان کرد

رئیس مرکز مطالعات سیاسی بین المللی وزارت خارجه

باید بر نقش و توان سازنده‌ ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای اذعان کرد

رئیس مرکز مطالعات سیاسی بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت:‌ موج عظیم تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی ایران وضعیتی به وجود آورده که لازم است واقعیت موجود ایران از مجاری درستی درک شود.

سجاد پور در بنیادساساکاوا

به گزارش کسب و کار نیوز، سید محمد کاظم سجادپور، رئیس مرکز مطالعات سیاسی بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان که در رأس هیأتی متشکل از اساتید دانشگاه و پژوهشگران حوزه روابط بین الملل به ژاپن سفر کرده است، در ادامه نشست‌های خود در توکیو طی سخنانی در نشست «ایران در خاورمیانه: دیپلماسی و دورنمای آتی» در بنیاد صلح ساساکاوا، بر لزوم “توجه واقع گرایانه به جایگاه و وضعیت ایران به‌عنوان یک قدرت واقعی منطقه‌ای” تاکید و تصریح کرد: نباید با رویکردی تقلیل‌گرایانه تصویری سیاه و سفید از ایران ترسیم کرد.

وی در بخشی از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید بر نقش و توان سازنده ایران به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای و در ایجاد رابطه مبتنی بر همکاری با دیگر کشورها اذعان کرد.

رئیس مرکز مطالعات سیاسی بین المللی وزارت امور خارجه با اشاره به نودمین سالگرد روابط سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و ژاپن، همکاری گسترده کشورمان با کشورهای همسایه، منطقه و جهان مانند کشور ژاپن را نشانه‌ای از رویکرد و سیاست مبتنی بر همکاری جمهوری اسلامی بیان کرد و گفت: در این شرایط ژاپن می‌تواند نقش مهم و سازنده‌ای در عرصه‌های مختلف ایفا کند.

همچنین در این نشست که با حضور تعداد زیادی از اساتید دانشگاه، محققان روابط بین‌الملل و خبرنگاران رسانه داخلی و برخی دیپلمات‌های مقیم برگزار شده بود، دکتر لطفیان از اساتید دانشگاه تهران وضعیت امنیتی منطقه خاورمیانه را دشوار و پیچیده توصیف کرد و بر ضرورت ایجاد یک نظام امنیتی چند جانبه سودمند برای همه طرف‌های درگیر تاکید کرد.

وی اظهار کرد: تمامی کشورهای منطقه عرب و غیر عرب باید از نظامی‌گری اجتناب کرده و در جهت تحقق مردم سالاری دینی و کنترل تسلیحات کشتار جمعی و تقویت ظرفیت‌های اقتصادی تجاری اهتمام ورزند.

این استاد دانشگاه تهران همچنین خاطرنشان کرد که کشورهای منطقه و قدرت‌های خارجی و تأثیرگذار باید ایران را به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای بپذیرند و در زمینه‌های مشترک مانند مبارزه با تروریسم، افراطی‌گری، برقراری ثبات، امنیت و حل و فصل مناقشات منطقه‌ای و محیط زیست همکاری کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.