صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / وزن کم کردن زیاد مشکل اصلی شاگردان بنا در قهرمانی آسیا
وزن کم کردن زیاد مشکل اصلی شاگردان بنا در قهرمانی آسیا

وزن کم کردن زیاد مشکل اصلی شاگردان بنا در قهرمانی آسیا

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: رقابت‌های قهرمانی آسیا در هر وزن طی یک روز برگزار می‌شود و کاهش وزن زیاد ۵ یا ۶ کشتی‌گیر ما و احتمال کاهش قوای جسمانی آن‌ها به مهمترین مشکل ما در این رقابت‌ها تبدیل شده است.

حسین نوری

ناصر نوربخش در گفت و گو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی ایران در آستانه اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: بعد از ۴ مرحله اردویی که پشت سر گذاشتیم بچه‌ها به تدریج به آمادگی نسبی رسیدند و شرایطشان طوری است که می‌توانند رقابت‌های آسیایی را پشت سر بگذارند. متأسفانه تیم ملی سال گذشته نتیجه خیلی بدی گرفت و امسال درصددیم شکست سال قبل را جبران کنیم.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی افزود: ترکیب تیم ملی ۸۰ درصد بضاعت کشتی فرنگی ایران است و این نفرات جزو بهترین‌های کشتی ایران هستند. در همه وزن‌ها سعی کردیم نفراتی را انتخاب کنیم که از حیثیت کشتی ایران بخوبی دفاع کنند.

وی افزود: برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا در یک روز تنها مشکل جدی برای فرنگی‌کارانی است که وزن زیادی کم کرده‌اند. بر خلاف رقابت‌های جهانی که مسابقات هر وزن در دو روز برگزار می‌شود اما این دوره از رقابت‌های قهرمانی در آسیا طی یک روز برگزار می‌شود و کشتی‌گیران پس از وزن کشی در صبح مسابقات باید تا بعدازظهر کشتی‌هایشان را تمام کنند. حدود ۵ یا ۶ کشتی‌گیر ما به علت وزن کم کردن زیاد با این مشکل مواجه هستند و نگرانی ما نیز بیشتر به همین موضوع مربوط می‌شود و ما را اذیت می‌کند. تدابیری برای این کار داریم که امیدوارم راهگشا باشد و نفراتمان دچار مشکل نشوند.

نوربخش درباره هدف کادر فنی از حضور در این مسابقات نیز گفت: هدف اصلی ما کسب عنوان قهرمانی آسیاست اما هر چه رنگ مدال‌ها بهتر باشد این قهرمانی ارزشمندتر است. کشتی آسیا پیشرفت زیادی داشته و دیگر مثل سابق نیست که فقط در سبک وزن کارمان سخت‌تر باشد بلکه الان آسیا در اوزان سنگین نیز وضعیت خوبی دارد کما اینکه سال گذشته کشتی‌گیران ما در وزن‌های ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم توانستند به مدال برسند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که آیا با این اوصاف آینده روشنی پیش روی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی و المپیک متصور است یا خیر، گفت: کشتی در دنیا رو به جلو بوده و پیشرفت زیادی داشته است اما ما نه تنها رو به جلو نبودیم بلکه ستاره‌هایمان نیز از کشتی خداحافظی کردند و زمان می‌برد تا بتوانیم جایگزینان شایسته‌ای برای آن‌ها پرورش دهیم. جوانانی داریم که برای کسب تجربه و پخته شدن به زمان و کار کردن نیاز دارند. در مجموع ورزشکاران روز بروز وضعیتشان بهتر می‌شود و حرکتمان به سمت جلو و امیدوارکننده است.

وی در پایان درباره میزان تعامل میان اعضای کادر فنی تیم ملی خاطرنشان کرد: میان اعضای کادر فنی تقسیم وظایف شده و هر کسی در عین همکاری و دوستی کار خودش را انجام می‌دهد. خوشبختانه مدیریت محمد بنا به گونه‌ای است که هر کسی با وظایفش آشناست و می‌داند چه کاری باید انجام دهد. پس از سال‌ها کار کردن همگی با خصوصیات یکدیگر آشنا هستیم و به نسبت کادرهای قبلی تعامل بسیار خوبی در کادر فعلی حاکم است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.