صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / روسیه برای هفتمین بار خواهان دستگیری یک منتقدش توسط اینترپل شد
روسیه برای هفتمین بار خواهان دستگیری یک منتقدش توسط اینترپل شد

روسیه برای هفتمین بار خواهان دستگیری یک منتقدش توسط اینترپل شد

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، روسیه برای هفتمین بار از پلیس بین الملل، اینترپل، تقاضا کرده بیل براودر، یک منتقد دولت روسیه که ساکن لندن است را دستگیر کند.

بیل براودر

به گزارش کسب و کار نیوز، خبرگزاری رویترز گزارش داده است، بیل براودر که زمانی یکی از بزرگترین مدیران پول‌های خارجی در مسکو بود بعداً تبدیل به یکی از صریح‌ترین منتقدان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در غرب شد.

او کسی است که کمپینی برای مجازات مقام‌های روسی در ارتباط با مرگ سرگئی ماگنیتسکی وکیل وی در سال ۲۰۰۹ را رهبری می‌کند.

رویترز نوشت نامه‌ای را مشاهده کرده که در آن کمیسیون کنترل اسناد در اینترپل به وکلای بیل براودر اطلاع داده، روسیه درخواست دستگیر شدن وی در ارتباط با چند اتهام شامل فرار از پرداخت مالیات و ورشکستگی عمدی را مطرح کرده است.

اینترپل در این نامه به تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۱۹ نوشته است: سازمان موسوم به دفتر مرکزی ملی در روسیه از این کمیسیون خواسته تا به شما درخواستش در خصوص دستگیری موکل شما(براودر) از طریق اینترپل را اطلاع دهم.

روسیه پیش از این نیز از اینترپل تقاضای دستگیری براودر را مطرح کرده بود. او پیشتر از سوی دادگاهی در روسیه در ارتباط با اتهامات مطرح شده به صورت غیابی به ۹ سال زندان محکوم شده بود. اینترپل تاکنون شش بار درخواست برای دستگیری او را رد کرده است.

براودر اظهار کرد که خود را قربانی انتقامجویی مقامات فاسد در دولت روسیه می‌داند و تمامی اتهاماتش را رد می‌کند.

براودر برای دولت روسیه به آن میزان اهمیت دارد که پوتین در دیدار سال گذشته‌اش با دونالد ترامپ در هلسینکی فلاند خواسته بود مقامات روسیه اجازه بازجویی از او را پیدا کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.