صفحه اصلی / سرخط خبرها / گره گشایی از مشکلات و برآورده شدن حاجت با «شرف الشمس»
گره گشایی از مشکلات و برآورده شدن حاجت با «شرف الشمس»

گره گشایی از مشکلات و برآورده شدن حاجت با «شرف الشمس»

هر سال در 19 فروردین در بازار نقره و سنگ شلوغی و رونق خاصی وجود دارد، بنا بر روایاتی این روز به شرف الشمس مشهور است و مردم در این روز به دنبال خرید انگشتر یا گردنبندی مزین به این سنگ هستند.

شرف‌الشمس

‌یکی از کارشناسان مذهبی استان در این رابطه گفت: تفکر عامه مردم از شرف الشمس، انگشتر و یا گردنبندی مزینی به سنگی زرد رنگ است‌ که غلط است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علی جلالی، ‌گفت: شرف یک اصطلاح نجومی است که به قرار گرفتن ستاره ها در برخی از برج های فلکی و میزان سعادت و نحوست روزها از آن نام برده می‌شود.

وی با بیان این که هر سال در روز ۱۹ فروردین خورشید به نقطه خاصی در آسمان می‌رسد و حالتی معادل شب قدر را ایجاد می‌کند، ادامه داد: در این روز خورشید نسبت به سایر کواکب روی زمین قدرت بیش‌تری دارد و آداب و اعمال خاصی برای آن ذکر شده است.

وی گفت: شرف الشمس هنگامی رخ می‌دهد که برج حمل “فروردین” در درجه ۱۹ باشد. بسیاری از مردم از گذشته تا کنون و منجمان‌ معتقدند که قرار گرفتن هر ستاره ‎‌ای در برج و درجه ای که شرف آن باشد، دارای نوعی از تأثیر خاص است که اعمالی نیز دارد.

وی با بیان اینکه سنگ استفاده شده در این روز عقیق زرد است، اظهار کرد: حرز شرف الشمس که روی نگین و یا عقیق حکاکی می‌شود، شامل پنج اسم اعظم خداوند، الله، جمیل، رحمن، مومن و نور است که به آن‌ها کلمات مبارکه می‌گویند.

جلالی اضافه کرد: برخی از افراد به جای حکاکی کامل کلمات مبارکه، از پنج حرف اول آن‌ها به صورت «ا.ج.ر.م.ن» استفاده می‌کنند.

وی در خصوص خواص دعای شرف شمس، توضیح داد: گره گشایی از مشکلات و برآورده شدن حاجت از مهم ترین ویژگی های این دعا است.

وی افزود: برای گرفتن حاجت، در روز ۱۹ فروردین ۲ رکعت نماز حاجت خوانده و ۱۰۰ مرتبه صلوات بفرستید، سپس دعا و حرز آن را بر روی کاغذ نوشته، حاجت خود را ذکر کنید.

جلالی در ارتباط با آداب و شرایط حکاکی سنگ در این روز، تأکید کرد: این دعا باید در وقت شرف الشمس نوشته شود، باید از سمت راست شروع به نوشتن شود، و هیچ خطی دوبار کشیده نمی‌شود.

این کارشناس ادامه داد: سوراخ های ستاره، میم ها و واو نباید بسته شود، خطوط ابتدا و انتهای ستاره یگدیگر را قطع نکنند، اندازه الف‌ها یکسان باشد، واو آخر باید به روی تمام نقوش کشیده شود وهمچنین می‌توان با گلاب و زعفران بر روی نگین زرد یا ورق طلا یا  کاغذ زرد این حرز حک و نوشته شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عرضه ۱۵۰۰ محصول دانش‌بنیان در اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش کسب و کار نیوز ، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.