صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / افزایش حجم یک میلیارد مترمکعبی دریاچه ارومیه

افزایش حجم یک میلیارد مترمکعبی دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از افزایش 11 درصدی میزان ذخایر آب در سدهای استان خبر داد.

دریاچه ارومیه

کیومرث دانشجو در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به حجم ذخایر آب ۱۳ سد استان افزود: میزان ذخایر آب پشت سدهای استان به یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۳۳۱ میلیون مترمکعب بوده است.

وی ادامه داد: سد بوکان با ۶۴۷ میلیون مترمکعب، سد مهاباد با ۱۷۵ میلیون مترمکعب و سد شهرچای با ۱۲۸ میلیون مترمکعب آب بیشترین میزان آب را در بین سدهای استان دارند.

دانشجو با اشاره به میزان بارشها در استان تا تاریخ ۱۹ فروردین افزود: از ابتدای سال آبی جاری ۴۱۷٫۷ میلیمتر بارش در استان را شاهد بودیم که نسبت به بلند مدت ۷۲٫۵ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به میزان بارشها در ۳ حوضه آبریز زاب، دریاچه ارومیه و ارس تصریح کرد: از ابتدای سال آبی جاری بیشترین میزان بارشها در حوضه زاب با ۹۶۸٫۲ میلیمتر بوده که در حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز بارشها ۴۳۵٫۷ میلیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۱٫۲۳ بوده و افزایش ۴۹ سانتی متری را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهدیم گفت:وسعت فعلی دریاچه ارومیه ۲۷۷۶ کیلومتر مربع بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹۹ کیلومتر مربع افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: حجم آب دریاچه ارومیه ۳ میلیارد و ۲۴۰ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

دانشجو تصریح کرد: با توجه به مناسب بودن بارشها و ذخایر کافی سدهای استان بنظر می رسد تابستان امسال مشکلی برای تامین آب شرب و کشاورزی در استان نداشته باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.